Tallink Siljan Harri Hylje -kampanja tuotti WWF:lle 11 013 euroa

Keväällä ja kesällä 2009 Silja Linen laivoilla järjestetty Harri Hylje -kampanja tuotti WWF Suomen Operaatio Merenneidolle 11 013 euroa.

Tallink Siljan keväällä ja kesällä 2009 järjestämä Harri Hylje -kampanja tarjosi kuluttajille mahdollisuuden osallistua Itämeren ympäristötalkoisiin. Tallink Silja lahjoitti kaikista Silja Linen laivoilla myydyistä Harri Hylje -maskoteista yhden euron WWF Suomen Itämerityöstä kertovalle suurkampanjalle Operaatio Merenneidolle 1.2.–31.7.2009 välisenä aikana. Harri Hylje -maskotteja myytiin kampanja-aikana kolmannes enemmän vuoteen 2008 nähden, ja kampanja tuotti yhteensä 11 013 euroa. Summa on luovutettu marraskuussa WWF Suomen edustajille. - Silja Line on toiminut esimerkillisesti laivaliikenteen päästöjen vähentämiseksi ja muun muassa Harri Hylje -kampanjassa myös ihmisten ympäristötietoisuuden lisäämiseksi. Silja Linen kanssa tekemämme yhteistyö on juuri sitä, mitä yritysyhteistyöltä toivomme, parhaimmillaan siinä ovat voittajia niin luonto kuin yritys, sanoo WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder. - Ympäristön huomioiminen on tärkeä osa yhtiömme strategiaa, ja vuosia kestänyt, hedelmällinen yhteistyö WWF Suomen kanssa on tärkeä osa sitä. Tämä kampanja osoittaa, kuinka voimme konkreettisesti tukea WWF:n arvokasta työtä Itämeren tilan parantamiseksi. Suunnitelmissamme on yhä laajentaa yhteistyötä WWF:n kanssa, sanoo Tallink Siljan toimitusjohtaja Margus Schults. Tallink Silja jatkaa WWF Suomen ja erityisesti sen Itämeri-ohjelmien tukemista ja aikoo edelleen kehittää uusia yhteistyömuotoja järjestön kanssa. Tallink Silja tekee yhteistyötä ympäristöasioissa myös VTT:n ja Turun yliopiston merentutkimuslaitoksen kanssa.

Avainsanat: