Tallink Siljan matkailukevät 2012 tarjoaa elämyksiä buffetuudistuksen ja Fiestan merkeissä

Tallink Siljan kevätkausi tarjoaa elämyksiä ruoan ja juhlan merkeissä. Uuden ajan meribuffet lanseerataan 1.2.2012. Fiesta-teema valtaa Helsingin laivat maalis-toukokuussa. Kevään uutuutena starttaa Hevisauruksen Meriräyhä-keikat Silja Serenadella. Turun linjalla luvassa paljon erilaisia teemalähtöjä. Baltic Princessillä kuumia rytmejä ja erikoislähtöjä.

Kevään ja kesän 2012 tarjonnassa on huomioitu autolomailijat, kaupunkilomailijat, harrastematkaajat, perhelomailijat, hemmottelijat, aktiivilomailijat ja monet muut matkailijat. Koko laaja tarjonta on kaikenlisäksi varattavissa kätevästi yhdestä paikasta.

Silja Linen kaikkien laivojen sekä Tallinkin Baltic Princessin buffetravintoloiden valikoima uudistuu 1.2. alkaen. Uusittu buffet jakautuu toreiksi, joista haluamiaan herkkuja voi poimia makumieltymystensä mukaan. Uusia ruokalajeja on esimerkiksi sushi ja useimmat ruokalajit ovat esillä valmiina annospaloina.

Siljalla kolmen show’n juhlaa, meriräyhää ja ihana Anna Abreu

Alkuvuonna Helsingin-linjan laivoilla Belinda King Creative Productions tähdittää päivittäin kolme show-numeroa; alkuillan Showteaser, illan Grand Opening Show sekä Midnight Show. Turun-linjalla nähdään uusitut Silja Comedy Club –lähdöt Sami Hedbergin johdolla. Teemalähtöjen joukossa uutuutena Seiskan bileristeilyt lähdöillä 29.3. ja 24.5. Hiihtolomalla saa jatkoa Silja Europan Anna Abreun massiivinen Walking On Water –show. Jokaiselle lähdölle arvotaan henkilökohtainen Annan yksityiskeikka.

Lasten heviyhtye Hevisaurus aloittaa Meriräyhä-kiertueen, joka starttaa hiihtolomalla Silja Serenadella. Hevisaurukset nähdään myös pääsiäisenä Silja Serenadella ja Symphonylla sekä syyslomilla Silja Europalla. Kiertue kestää yhteensä 14 konsertin sarjan, jolloin Hevisaurus

esiintyy yksinoikeudella Silja Linen laivoilla. Koulujen lomakausina ja viikonloppuina laivalla voi tavata Muumin ja viihtyä monipuolisen Kidz Clubin parissa 17.2.–10.3.2012.

Helsingin-linjan laivat valtaa FIESTA!-teema 15.3.–31.5.2012, jolloin on luvassa argentiinalaisen tangon ja espanjalaisen flamencon hehkuvia rytmejä sekä makuelämyksiä espanjalaisella vivahteella. Matkustajilla on mahdollisuus osallistua tanssiryhmien luotsaamille tanssitunneille, joilla opetellaan tangon, karibialaisten tanssien sekä flamencon askelia.

Tukholman kiertoajelut jatkuvat uusilla teemoilla. Uutuuksia ovat muun muassa tammikuun Maailmankuulujen kirjailijoiden Tukholma, maaliskuun Oopperaa, olkaa hyvä! ja huhtikuun ABBAn Tukholma.

Omatukholma.fi –palvelun aktiivinen kehitystyö jatkuu yhteistyössä VisitSwedenin kanssa. Sivusto tarjoaa kohde- ja reittiopastusta Tukholmaan, jonka sisällön tuottavat matkailijat itse.

Tallinkilla kuumia rytmejä ja erikoislähtöjä

Baltic Princessin suositut teemalähdöt, kuten Iskelmäviikot, Seiskan bileristeilyt, Nova Clubit sekä Suomi 24-sinkkuristeilyt, jatkavat ohjelmistossa. Muumipeikon voi tavata laivalla koulujen lomakausina. Hiihtolomilla laivalla esiintyy nuorten suosikkiartisteja, kuten Cheek 26.-27.2. ja Aste 19.-20.2.

Baltic Princessillä juhlitaan koko kevät matkalla Helsingistä Tallinnaan ja takaisin! FIESTA!-teema tuo Itämerelle kuumia rytmejä suoraan Kuubasta sekä juhlavan FIESTA!-menun laivan Grill House -ravintolaan. Teeman ajan havannalainen showryhmä Cabaret de Parisien de Cuba esiintyy oman livebändinsä säestämänä useasti risteilyn aikana.

Tanssiryhmä Scandinavian Babes esiintyy Baltic Princessillä 15.1.–14.3.2012 torstai–lauantai-lähdöillä. Risteilyn lähtöiltana ryhmä esittää kuuman Partyanimals -show’n sekä paluupäivänä lattarihenkisen Latin-o-licious -show’n.

Tallinkin kautta varattavissa oleva hotellivalikoima kasvoi vuoden alusta kahdella hotellilla; Tallinnan Vanhassakaupungissa sijaitsevalla Hotel Bernillä sekä tasokkaalla Swissôtellilla.

Omatallinna.fi on Tallinkin tarjoama kohde- ja reittiopas Tallinnaan, jonka sisällön tuottavat

matkailijat itse. Sivustolla voit suositella omia kohdesuosikkejasi ja tarkastella muiden matkaajien matkailuvinkkejä. Palvelu on helppo ja hauska tapa jakaa omat Tallinnan-vinkkisi ja saada vastalahjaksi liuta uusia!

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy: viestintäpäällikkö Marika Nöjd, p. 358 400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa neljällä paikkakunnalla, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.