Tallink Siljan pilottiprojekti sisustaa tusinan Commodore-hyttejä Marimekon tuotteilla

Tallink Silja on tällä viikolla lanseerannut uudet Marimekon tuotteilla sisustetut hytit Helsinki-Tukholma-reitin Silja Serenadella. Tämän pilottiprojektin hyteiksi on valittu laivan 12 Commodore Balcony -hyttiä, jotka on nyt sisustettu Marimekon ikonisilla ja upeilla tuotteilla kuten päiväpeitolla, tyynyillä, pyyhkeillä, astioilla sekä Unikko-kuvioisella tapetilla.

Suomalainen lifestyle-designyritys Marimekko on ikoninen brändi, jonka kanssa Tallink Silja on tehnyt yhteistyötä jo pitkään ja jonka tuotteita löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta, ehkä jopa virolaisesta ja ruotsalaisestakin kodista. Marimekko on myös yhä suositumpi matkailijoiden keskuudessa kauempaa Euroopasta ja jopa Aasiasta asti.

Pilottiprojektin tavoitteena on tarjota laivamatkustajille entistä viihtyisämpi risteilyelämys Tallink Siljan laivoilla ja viedä asiakaskokemus uudelle tasolle. Tallink Silja etsii jatkuvasti yhteistyökumppaneita ja tapoja parantaa laivamatkustajiensa risteilykokemusta.

”Haluamme, että asiakkaamme tuntevat olonsa hemmotelluksi ja kotoisaksi matkustaessaan kanssamme ja tiedämme, että monilla matkustajillamme on myös kodeissaan ikonisen Marimekon tuotteita. Toivomme, että myös matkustajamme arvostavat uusia Marimekko-hyttejä ”, sanoo Tallink-konsernin johtoryhmän jäsen Piret Mürk-Dubout.

Silja Serenadella on yhteensä 34 Commodore-luokan hyttiä, joista 12 on parvekkeellista hyttiä ja 22 ilman parveketta olevaa hyttiä. Hytit sijaitsevat laivan keulassa kansilla 10 ja 11.

Tallink Silja ja Marimekko ovat tehneet jo vuosia yhteistyötä. Laivoilla on esimerkiksi myynnissä Tallink Siljalle suunniteltuja Marimekko-puketti tuotteita, joita on saatavilla vain laivoilta. Lisäksi Silja Linen 60-vuotisjuhlavuoteen liittyen lanseerattiin Silja Linen laivojen värinen Unikko-muki. Nämä mukit ovat edelleen käytössä mm. Bon Vivant -aamiaisella.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä ja Turussa sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 250 ja merellä noin 700 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä vuodesta 2005 ja Helsingin pörssissä joulukuusta 2018 alkaen. www.tallinksilja.fi