Tallink Siljan viihdesyksyssä taikuutta ja komediaa

Tulevana syksynä Tallink Silja panostaa erityisen paljon tasokkaaseen viihteeseen. ”It’s Showtime!”-teema sisältää niin maailmanluokan taikuutta kuin huipputason komediaa. Syksy tuo Tallink Siljan laivoille myös uusia teemaristeilyjä.

Tallink Siljan syksyn 2011 "It´s Showtime!" -kattoteema lupaa risteilymatkustajille monipuolisia, ennennäkemättömiä ja hauskoja viihde-elämyksiä, joista jokainen matkustaja löytää oman suosikkinsa.

- Viihde-elämykset vaihtelevat reiteittäin ja laivoittain, luvassa on niin taikuutta, komediaa, huippuartisteja kuin uusia teemalähtöjä. Valinnanvaraa löytyy joka makuun, lupaa Tallink Siljan viihdepäällikkö Kati Heiniö.

Syksyllä Siljan Helsingin-linjan laivoilla voi kokea Itämerellä ennennäkemätöntä taikuutta 1.9.–14.11.2011, kun estradille nousevat alan taitavimmat kansainväliset taikurit ja illusionistit. Silja Serenadella risteilijöitä viihdyttävät tempuillaan muun muassa illusionisti Ezker Emparanza sekä viisinkertainen taikuuden maailmanmestari Richard Burr ja Silja Symphonylla illusionisti Loris Togni sekä taikuri Darcy Oake. Taikuutta on luvassa koko risteilyn ajan, ja yleisö saa hämmästellä illusionistien taitoja eri puolilla laivaa tapahtuvissa ohjelmanumeroissa. Laivalla esitetään maailmanluokan taikatemppuja, kuten Water Levitation, jossa ihminen saadaan kohoamaan ilmaan, ja David Copperfieldin tunnetuiksi tekemät, jännittävätkin temput Death Saw ja Table of Death. Laivoilla voi kohdata myös Hullun taikurin, joka kiertää ympäri laivaa tehden taikojaan yllättävissäkin paikoissa.

"Magic"-teeman jälkeen 15.11.2011 alkaen Siljan Helsingin-linjan laivoilla nähdään mainetta niittäneiden dragartistien Jukka K:n ja Miss Divetin uudet show’t. Silja Serenadella estradin ottaa haltuun Miss Divet, alias Marko Vainio, ja Silja Symphonylla Jukka K. eli Jukka Kuronen. Hulvattomat show’t sisältävät versiot muun muassa Lady Gagan ja Cherin sekä tunnettujen suomalaisten ja ruotsalaisten artistien esiintymisistä. Show’ta esitetään 14.1.2012 asti.

Huipputason komediaa Baltic Princessillä

Helsingistä Tallinnaan liikennöivän Baltic Princess on täynnä komediaa 1.9.–14.11.2011, jolloin erilaiset koomikot hauskuuttavat risteilijöitä. Jose Beltenin hullunkuriset esitykset sisältävät muun muassa Elvis-show’n. Alkuviikosta laivalla nähdään keskiyön show LOL - Laugh Out Loud, joka vie katsojat kaikkien aikojen parhaiden komedioiden pariin.

Show’ssa Charlie Chaplinin hahmo kuljettaa tarinaa läpi ratkiriemukkaiden elokuvien ja unohtumattomien tunnussävelten. Show’ssa kohdataan komedioiden ikimuistoisia hahmoja, kuten Austin Powers ja Pink Panther sekä Poliisiopiston, Kala nimeltä Wanda -elokuvan ja Monthy Pythonin hahmoja. Komediateema tuo Baltic Princessille myös Suomen eturivin stand up -koomikkoja, kuten Sami Hedbergin, Ilari Johanssonin ja Mika Eirtovaaran.

Uusia teemalähtöjä Baltic Princessillä ja Silja Europalla

Komedian lisäksi Baltic Princessiltä löytyy monipuolinen kattaus tuttuja viihdelähtöjä, esimerkiksi Seiskan bileristeilyt, Nova Club -artistiristeilyt, Studio55-risteilyt ja Iskelmäkeskiviikot. Uutuusristeily on Suomi24-sinkkuristeily kerran kuussa. Risteilyn aikana sinkuille järjestetään muun muassa Speed Datejä, Sinkku- ja Duettokaraokeja sekä laivan Napakymppi-kisat. Laivalle tuodaan myös vihkikappeli, jossa risteilijät voivat vaikkapa esivihkiä itsensä ennen virallista naimisiinmenoa maissa. Suomi24:n Sinkkuristeilyjen risteilyisäntänä loistaa muun muassa Scandinavian Hunks -ryhmästä tuttu Esko Eerikäinen.

Suomi24-sinkkuristeilyjä tehdään syksyn aikana myös Turusta Tukholmaan liikennöivällä Silja Europalla. Lisäksi Turun-linjalla kuullaan Suomen parhaimpia artisteja ja viihdytään niin ikään monipuolisilla teemalähdöillä, kuten Voicen Åbo-risteilyillä, Iskelmäkeskiviikkoristeilyillä, Silja Comedy Clubissa sekä Turku 2011 ja Seniorimaanantai-risteilyillä. Suosittujen Studio55-risteilyjen uutuus on Kari Salmelaisen vetämä lämminhenkinen ja nostalginen Seniorisenssit-ohjelmanumero.

Ohjelmanumerot vaihtelevat laivoittain. Tarkemmat tiedot "It's Showtime!" -teemasta: www.tallinksilja.fi/showtime

Baltic Princessin syksyn täydelliset esiintyjälistat: http://www.digipaper.fi/tallink/70900/

Silja Europan syksyn täydelliset esiintyjälistat: http://www.digipaper.fi/siljaline/70899/

Lisätiedot:
viihdepäällikkö Kati Heiniö, Tallink Silja Oy p. 040 749 0033, kati.heinio@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.