Tallink toteuttaa mittavia uudelleenreitityksiä joulukuussa

Itämeren johtava laivayhtiö Tallink toteuttaa joulukuussa 2016 laivojen uudelleenreitityksiä. Uudistettu Silja Europa aloittaa 22-tunnin risteilyliikenteen Helsinki−Tallinna-reitillä. Helsinki−Tallinna-reitin Baltic Queen siirtyy liikennöimään Tukholma−Tallinna-reitille ja Tukholma−Tallinna-reitin Romantika Tukholma−Riika-reitille.

- Yhtiö aloitti uudelleenreititysten suunnittelun ja näiden kolmen reitin palvelun parantamisen samaan aikaan. Haluamme tuoda positiivisia, uusia tuulia kaikille markkinoillemme. Laivojen uudistaminen ja uudet reititykset luovat yleensä suurta kiinnostusta risteilymatkustajille, kertoo Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Margus Schults.

Kesän ajan Helsinki−Tallinna-reitillä päiväristeilyjä tehnyttä Silja Europaa uudistetaan parhaillaan ja laivan on tarkoitus aloittaa 22-tunnin risteilyliikenne Helsinki−Tallinna-reitillä 12.12.2016. Baltic Queen korvaa Tukholma−Tallinna-reitin Romantikan 13.12.2016. Romantikan suunnitellaan aloittavan Tukholma−Riika-reitillä 12.12.2016, jolloin reitin kapasiteetti kasvaa merkittävästi.

Kaikkien reittien aikataulut pysyvät ennallaan. Romantikan lippumaa muutetaan tulevien kuukausien aikana Viron lipun alta Latvian lipun alle. Silja Europa ja Baltic Queen operoivat jatkossakin Viron lipun alla.

AS Tallink Grupp on pohjoisen Itämeren alueen suurin matkustaja- ja rahtiliikennevarustamo. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä kuudella reitillä. AS Tallink Grupp työllistää noin 7 000 henkilöä ja kuljettaa vuosittain 9 miljoonaa matkustajaa. Yhtiön uusin LNG-käyttöinen ja ympäristöystävällinen laiva Megastar valmistuu vuoden 2017 alussa. Laiva alkaa operoida Helsingin ja Tallinnan välillä.

Lisätietoja antavat:

Tallink Silja Oy, toimitusjohtaja Margus Schults, 050 354 5867
Tallink Silja Oy, varatoimitusjohtaja Pasi Näkki, 040 773 1348

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.