Tallink tuo Victoria I -laivan Helsinki-Tallinna-reitilleen 12.10.2023 alkaen

Tallink-konserni aloittaa jälleen suositut 22 h -risteilyt Helsingistä Tallinnaan 12.10.2023 alkaen Victoria I -laivalla. Tämän myötä reitin kapasiteetti palaa koronaa edeltävälle tasolle eli 14 päivittäiseen laivavuoroon Helsingin ja Tallinnan välillä.

Victoria I liikennöi seuraavan aikataulun mukaisesti:

• klo 18.30 lähtö Helsingistä Tallinnaan
  • klo 22.00 saapuminen Tallinnaan (risteilymatkustajat jäävät yöksi laivaan)
  • klo 12.30 lähtö Tallinnasta Helsinkiin
  • klo 16.00 saapuminen Helsinkiin

"Helsinki-Tallinna-reitin matkustajamäärät ovat jatkuvasti osoittaneet tasaista kasvua, ja asiakkaiden kysyntä risteilytuotteelle on olemassa. Olen erittäin iloinen, että pystymme vastaamaan tähän kysyntään. Victoria I -laivaa on huollettu viimeisen kuukauden aikana ja laiva on valmis tarjoamaan asiakkaillemme jälleen upeita elämyksiä Itämerellä. Uskolliset asiakkaamme ovat kaivanneet tätä yhden yön risteilytuotetta Helsingistä ja nyt pystymme tarjoamaan tämän mahdollisuuden heille laivan upeine ravintola- ja viihdepalveluineen”, kertoo Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

Victoria I on valmistunut vuonna 2004 ja liikennöinyt aiemmin Tallinna-Tukholma-reitillä. Laiva oli vuokrattuna majoituskäyttöön Skotlannissa heinäkuusta 2022 ja se palasi Tallinnaan heinäkuussa 2023. Laivaan mahtuu 2500 matkustajaa ja siinä on 740 hyttiä sekä 1040 kaistametriä ajoneuvoille ja rahdille. Reitillä liikennöi aiemmin Silja Europa, joka on ollut vuokrattuna Hollantiin majoituskäyttöön elokuusta 2022 lähtien.

Lipunmyynti Victoria I:n 22 h -risteilyille ja reittimatkoille avataan 12.9.2023 alkaen.

Lisätietoa medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 900 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2022 yhtiö kuljetti noin 5,5 miljoonaa matkustajaa ja lähes 410 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com