Tallinkin aluksilla kulki lokakuussa 770 000 matkustajaa

AS Tallink Grupp kuljetti lokakuussa yhteensä 768 627 matkustajaa, mikä on 0,2 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajanjaksona. Viime vuoteen verrattuna kuljetusmäärään vaikutti elokuussa 2011 loppunut Suomen ja Saksan välisen reitin liikennöinti.

Lokakuussa 2011 Tallink-konserni kuljetti Latvian ja Ruotsin välisellä reitillä 51 532 matkustajaa (+8,8 %), Ruotsin ja Viron välisellä reitillä 69 003 matkustajaa (+6,4 %) ja Suomen ja Viron välisellä reitillä 370 846 matkustajaa (+3,9 %). Suomen ja Ruotsin välisellä reitillä yhtiö kuljetti 277 246 matkustajaa (-5,4 %).

Tallink-konserni kuljetti lokakuussa 84 275 henkilöautoa (+0,1 %). Kuljetettujen rahtiyksiköiden määrä laski 3,5 prosentilla ollen 24 936.

Elokuussa 2011 loppunut Suomen ja Saksan välisen liikennöinnin lakkauttaminen vaikutti matkustaja-, ajoneuvo- ja rahtimääriin.

Lisätiedot:
Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com
Luulea Lääne, Communication Director, AS Tallink Grupp, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa neljällä paikkakunnalla, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.