Tallinkin Baltic Queenin telakointi tehdään Naantalissa 27.1.-9.2.2022

Tallinkin Tallinna-Tukholma-reitin laivan Baltic Queenin suunniteltu telakointi toteutetaan Turun korjaustelakalla Naantalissa 27.1.-9.2.2022.

Telakoinnin aikana laivalle tehdään erilaisia teknisiä päivityksiä sekä vedenalaisen rungon huoltotöitä, kuten keulapotkureiden sekä venttiilien ja pumppujen huoltoa. Lisäksi laivan potkureihin asennetaan EnergoProFin-laitteisto, joka lisää laivan energiatehokkuutta ja vähentää polttoaineenkulutusta. Laivan matkustajatiloihin tehdään pintamateriaalien, kuten kokolattiamattojen, päivityksiä sekä pienimuotoisia huoltotöitä.

Tällä hetkellä Tallink ei liikennöi millään laivalla Tallinna-Tukoholma-reitillä. Baltic Queenin on tarkoitus palata reitilleen Tallinnasta 18.2.2022. Laiva liikennöi reitillä joka toinen päivä Tallinnasta ja joka toinen päivä Tukholmasta.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com