Tallinkin Helsinki-Tallinna-reitin Silja Europa korvataan väliaikaisesti Victoria I:llä

Tallink korvaa Helsinki-Tallinna-reitillä liikennöivän Silja Europan väliaikaisesti Victoria I -laivalla. Silja Europa sai vaurioita runkoonsa saapuessaan Tallinnan satamaan illalla 5.4.2022. Laivan runko osui laituriin kovasta tuulesta johtuen ja hinaajan avusta huolimatta. Europan runko vaatii korjaustöitä, joiden arvioidaan kestävän seitsemän päivää.

Liikennöintitauolla oleva Victoria I on päätetty ottaa Helsinki-Tallinna-reitille Silja Europan tilalle korjaustöiden ajaksi. Victoria I aloittaa reitillä torstaina 7.4.2022. Victoria I liikennöi reitillä seuraavasti:

Torstaina 7.4. ja perjantaina 8.4.:

klo 9.30 lähtö Tallinnasta Helsinkiin
klo 18.30 lähtö Helsingistä Tallinnaan

Victoria I operoi lauantaista 9.4.2022 alkaen Silja Europan normaalin aikataulun mukaisesti:

klo 12.30 lähtö Tallinnasta Helsinkiin
klo 18.30 lähtö Helsingistä Tallinnaan

Tallink Siljan asiakaspalvelu on yhteydessä matkustajiin, joiden matka on tänään 6.4.2022 peruttu Silja Europan vaurioitumisen vuoksi. Matkustajille tarjotaan vaihtoehtoista reittimatkaa pikalaiva Megastarilla, risteilyä Silja Serenadella tai Baltic Princessillä, hotellimatkaa Tallinkin hotellissa tai kulutonta matkan siirtoa tai peruutusta.

Yhtiön toinen Helsinki-Tallinna-reitin pikalaiva Star on tällä hetkellä telakalla Puolassa ja palaa takaisin reitilleen maanantaina 11.4.2022.

Tallink Silja pahoittelee muutoksista aiheutuvaa haittaa ja harmia.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2021 yhtiö kuljetti noin kolme miljoonaa matkustajaa ja lähes 370 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com