Tallinkin Isabelle telakalle Naantaliin – Tukholma-Riika-reitti avataan kahden vuoden tauon jälkeen

Tallink palauttaa liikenteen Tukholma-Riika-reitille kahden vuoden tauon jälkeen huhtikuussa 2022. Reitti avataan yhdellä laivalla, Isabellella. Ennen liikenteeseen palaamista Isabellelle suoritetaan suunniteltu kuivatelakointi Turun korjaustelakalla Naantalissa 12.-25.2.2022.

Liikennöinti Tukholma-Riika-reitillä keskeytettiin 16.3.2020 eli kaksi vuotta sitten. Tallink aloittaa liikennöinnin reitillä yhdellä laivalla. Isabelle lähtee Riiasta Tukholmaan 6.4.2022 ja liikennöi sen jälkeen joka toinen päivä Tukholmasta ja joka toinen päivä Riiasta.

Isabellen telakointi ennen liikenteeseen palaamista suoritetaan Turun korjaustelakalla Naantalissa, jonne laiva lähtee Tallinnasta 11.2.2022. Telakoinnin aikana laivalle tehdään erilaisia teknisiä vedenalaisen rungon huoltotöitä, kuten propulsioakselin tiivisteiden vaihto, venttiilien, pumppujen ja jäähdyttimien huolto, stabilointilaitteiden, laakereiden ja tiivisteiden vaihtoa sekä painolastivedenkäsittelyjärjestelmän asennus.

Lisätietoa medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com