Tallinkin pikalaivoilla mahdollisuus koronaviruspikatestiin päivittäin 26.4.2021 alkaen

Tallink tarjoaa päivittäin 26.4.2021 alkaen matkustajille maksullisia koronaviruspikatestejä Helsinki-Tallinna-reitin pikalaivoilla Megastarilla ja Starilla yhteistyökumppani Farmatarin kanssa.

Testimahdollisuus on tähän asti ollut tarjolla pikalaivoilla vain perjantaisin 9.4.2021 lähtien. Matkustajat ovat ottaneet pikatestimahdollisuuden ilolla vastaan. Tallink uskoo, että negatiivisen koronatestituloksen vaatimus ei tule poistumaan lähiaikoina ja aikoo jatkaa pikatestien mahdollistamista päivittäin molemmilla Helsinki-Tallinna-reitin laivoillaan tarjotakseen matkustajilleen sujuvan ja stressittömän matkakokemuksen. Antigeenitestit toteutetaan yhteistyössä Farmatarin kanssa ja testin tekee terveydenhuollon ammattilainen Eldredin toimesta. Palvelu sisältää antigeenitestin sekä todistuksen joko printattuna tai digitaalisena.

”Tallinkille on ensiarvoisen tärkeää, että matkustaminen näinä haastavina aikoina olisi mahdollisimman sujuvaa ja helppoa. Siksi haluammekin tarjota matkustajillemme mahdollisuuden koronaviruspikatesteihin laivoillamme. Testitulosta voi hyödyntää Viroon, Suomeen tai muihin maihin matkustettaessa. Antigeenitestin hinta todistuksineen on 39 euroa”, sanoo Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

”Olemme tarjonneet testimahdollisuutta nyt kahtena perjantaina molemmilla laivoillamme ja testejä on tehty muutamia satoja päivän aikana. Matkustajilta saamamme palaute on ollut erittäin positiivista. Testin tekeminen kahden tunnin laivamatkan aika on erittäin helppoa ja sujuvaa ja siihen menee aikaa vain noin 15-20 minuuttia”, sanoo Tallink-konsernin Head of Customer Experience Age Vanajuur.

Käyttämämme antigeenitesti on SD Biosensorin pika-antigeenitesti SARS-Cov-2 ja tällä hetkellä ainoa paikallisten virolaisten laboratorioiden hyväksymä antigeenitesti. Antigeenitestin hinta on 39 euroa todistuksineen.

Lisätietoa medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää yli 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com