• Tallink Silja Oy/

Tallinkin Star telakalla 28.3.-10.4.2022 – Silja Europa liikennöi poikkeusaikataululla Helsinki-Tallinna-reitillä Megastarin rinnalla

Helsinki-Tallinna-reitillä liikennöivälle Tallinkin Starille suoritetaan suunniteltu kuivatelakointi Remontowa Shiprepair Yardin telakalla Gdanskissa Puolassa. Silja Europa liikennöi poikkeusaikataululla Megastarin rinnalla Helsinki-Tallinna-reitillä Starin telakoinnin aikana 28.3.-10.4.2022.

Telakoinnin aikana Starille tehdään useita teknisiä huoltotöitä, kuten vedenalaisen rungon tarkistus, vetoakselin tiivisteiden vaihto, vaippaventtiilien, pumppujen ja jäähdyttimien peruskorjaus, keula- ja peräpotkurien huolto, peräsimien huolto sekä keula- ja peräramppien ja -luukkujen huolto. Lisäksi laivalle asennetaan painolastiveden käsittelyjärjestelmä (BWTS) ja laivan matkustaja-alueita tullaan myös uudistamaan.

”Viimeisen puolen vuoden aikana lähes puolet koko Tallink-konsernin laivastosta on käynyt läpi suunnitellun säännöllisen huollon. Star on puolen vuoden sisällä jo seitsemäs alus, joka on menossa kuivatelakalle säännöllisiä huoltotöitä varten. Haluamme, että laivamme ovat mahdollisimman hyvässä kunnossa tulevaa kevät- ja kesäsesonkia varten”, kommentoi Tallink-konsernin Head of Ship Management Tarvi-Carlos Tuulik

Starin telakoinnin aikana Megastar liikennöi Helsinki-Tallinna-reitillä normaalin aikataulun mukaan. Lisäksi Silja Europa liikennöi reitillä poikkeusaikataulun mukaisesti tarjoten reitille lisäkapasiteettia. Silja Europa ja Star palaavat liikennöimään reiteilleen normaalin aikataulunsa mukaisesti maanantaina 11.4.2022.

Silja Europa liikennöi Helsinki-Tallinna-reitillä 28.3.-10.4.22 seuraavalla aikataululla:

Maanantaista perjantaihin

• klo 9.30 Lähtö Tallinnasta Helsinkiin
  • klo 18.30 Lähtö Helsingistä Tallinnaan

Lauantaista sunnuntaihin

• klo 12.30 Lähtö Tallinnasta Helsinkiin
  • klo 18.30 Lähtö Helsingistä Tallinnaan

Tallink pahoittelee väliaikaisista aikataulumuutoksista mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com