Tallinkin Victoria I aloittaa Helsinki-Tallinna-risteilyt torstaina 12.10.2023

Tallink aloittaa pitkän tauon jälkeen suositut 22 h -risteilyt Helsingistä Tallinnaan huomenna torstaina 12.10.2023, kun Victoria I -laiva aloittaa liikennöinnin reitillä.

”Yön yli risteilyn palaaminen Helsinki-Tallinna-reitille on otettu ilolla vastaan asiakkaidemme keskuudessa. Tallinnan yhden yön risteilyjä on toivottu jo pitkään, ja erityisesti pian alkavalle pikkujoulukaudelle on kaivattu juuri tällaista tuotetta. Matkavarauksia on tullut loppuvuodelle kymmeniä tuhansia ja erityisesti marraskuulle on tullut paljon ryhmävarauksia”, iloitsee Tallink Siljan kaupallinen johtaja Kalle Katajainen.

”Halusimme ottaa asiakkaitamme mukaan risteilyn sisällön suunnitteluun ja kysyimme Facebook-seuraajiltamme, minkälaista sisältöä he haluaisivat saada kyseiselle laivalle. Saimme huimat 1500 vastausta ja tulos oli selvä – paljon humppabändejä, bingoa ja karaokea! Luvassa on lisäksi loppuviikosta hyviä bilebändejä ja suosittuja artisteja”, Katajainen kertoo.

Victoria I liikennöi seuraavan aikataulun mukaisesti:

• klo 18.35 lähtö Helsingistä Tallinnaan
  • klo 22.00 saapuminen Tallinnaan (risteilymatkustajat jäävät yöksi laivaan)
  • klo 8–12 mahdollisuus käydä maissa Tallinnassa
  • klo 12.30 lähtö Tallinnasta Helsinkiin
  • klo 16.00 saapuminen Helsinkiin

Victoria I on Suomessa rakennettu, vuonna 2004 valmistunut, laiva ja se on liikennöinyt aiemmin Tallinna-Tukholma-reitillä. Laiva oli vuokrattuna majoituskäyttöön Skotlannissa heinäkuusta 2022 ja se palasi Tallinnaan heinäkuussa 2023. Laivaan mahtuu 2500 matkustajaa ja siinä on 740 hyttiä sekä 1040 kaistametriä ajoneuvoille ja rahdille. Reitillä liikennöi aiemmin Silja Europa, joka on ollut vuokrattuna Hollantiin majoituskäyttöön elokuusta 2022 lähtien.

Lue lisää Victoria I -laivasta: tallinksilja.fi/22h-risteily-helsingista-tallinnaan

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 900 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2022 yhtiö kuljetti noin 5,5 miljoonaa matkustajaa ja lähes 410 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com