Värtahamnenin uusi terminaali Tukholmassa avataan huomenna 21.6.2016

Kaikki Tallink- ja Silja Line -laivojen Tukholmasta Helsinkiin, Turkuun ja Tallinnaan lähtevä matkustajaliikenne kulkee jatkossa uuden, huomenna 21. kesäkuuta avattavan Värtahamnenin terminaalin kautta. Vaikka satama-alueen rakennustyöt jatkuvat edelleen, uuden terminaalin avaaminen helpottaa huomattavasti matkustusmukavuutta lyhentämällä laivojen ja terminaalin välistä matkaa.

Uuden Värtahamnenin terminaalin omistaa Stockholms Hamnar. Terminaali on avoinna päivittäin klo 5.45-19.30 sieltä liikennöivien laivojen aikataulujen mukaisesti. Terminaali palvelee Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Helsingin-linjan, Baltic Princessin ja Galaxyn Turun-linjan sekä Victoria I:n ja Romantikan Tallinnan-linjan matkustajia. Tukholman ja Riikan välillä kulkeva Tallinkin laiva Isabelle liikennöi jatkossakin Tukholman Frihamnenin satamasta. Värtahamnenin terminaali saattaa tulevaisuudessa palvella myös muiden laivayhtiöiden matkustajia.

Uudessa terminaalissa on lähtöselvitystä varten sekä palvelutiskejä että itsepalveluautomaatteja. Autojen lähtöselvitys sekä pitkäaikaisparkkipaikka toimivat entisillä paikoillaan. Ennakkoon tilattujen tuotteiden noutopaikka on terminaalin pohjakerroksessa.

Terminaalin postiosoite on Hamnpirsvägen 10, Stockholm. Lähin metroasema on Gärdet. Stockholms Hamnar yhdistää uuden terminaalin Finlandparkeniin johtavalle sillalle tilapäisjärjestelyin. Taksitolpat, kaksi julkisen liikenteen linja-autopysäkkiä sekä neljä Tallink Siljan linja-autopysäkkiä ovat terminaalirakennuksen vieressä.

Lisätietoja:
AS Tallink Grupp, Communications Director Luulea Lääne, +372 5521296, luulea.laane@tallink.ee
Tallink Silja Ab, Communications and Marketing Director Janis Pavuls, janis.pavuls@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.