Virolaisilla matkustajilla mahdollisuus ottaa koronarokote Tallinkin laivoilla 17.6. ja 18.6.2021

Tallink tarjoaa yhteistyössä virolaisen lääkärikeskus Confidon kanssa virolaisille matkustajille mahdollisuuden ottaa koronarokote matkan aikana Helsinki-Tallinna-reitin Starilla ja Megastarilla 17.6. ja 18.6.2021. Suomalaisten tai muiden maiden kansalaisten ei ole mahdollista ottaa rokotetta laivalla.

Rokotuksen laivalla suorittavat terveydenhuollon ammattilaiset, ja rokotteena käytetään yhden annoksen Janssen-koronarokotetta. Viron terveysviranomaiset ovat myöntäneet luvan rokotusten järjestämiseen laivalla.

Virolaisille tarjotaan rokotuksia seuraavilla lähdöillä:

• torstaina 17.6.2021 klo 19.30 ja 22.30 -lähdöt Helsingistä
  • perjantaina 18.6.2021 klo 10.30, 13.30, 16.30, 19.30 ja 22.30 -lähdöt Helsingistä.

”Viime kuukausien aikana Tallink on pyrkinyt löytämään uusia ratkaisuja, jotta matkustus Suomen ja Viron sekä myös muiden maiden välillä saataisiin pian avattua. Olemme jo jonkin aikaa keskustelleet Viron viranomaisten kanssa rokotuksista laivoillamme, jotta työnsä puolesta matkustavien olisi mahdollisimman helppoa ottaa rokote. Siksi olen erittäin iloinen, että Tallink voi nyt omalta osaltaan osallistua rokotustalkoisiin. Pyrimme jatkuvasti tekemään voitavamme, jotta matkailu ja talous elpyisivät koronakriisistä”, kommentoi Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

Rokotusta varten matkustajien on tehtävä etukäteen ajanvaraus Confidon nettisivuilla. Ajanvarausta varten matkustajalla tulee olla matkavaraus tehtynä.

Lisätietoa medialle antaa:
Katri Link, Communications Director, Tallink Grupp, +372 53042121, katri.link@tallink.ee

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com