Tamglassin tilauskanta oli ennätyksellinen 31.12.2000

Report this content

TAMGLASSIN TILAUSKANTA OLI ENNÄTYKSELLINEN 31.12.2000 Kyro-konserniin kuuluvan Tamglass Ltd. Oy:n tilauskanta oli 31.12.2000 ennätyksellinen 380 miljoonaa markkaa (64 MEUR), mikä on 85 % korkeampi kuin vuosi sitten. Vuoden 2000 aikana saatujen tilausten kokonaisarvo oli 594 miljoonaa markkkaa (100 MEUR). Turvalasilinjojen ja -koneiden kysyntä kasvoi vuonna 2000 Tamglassin kaikilla markkina-alueilla. Euroopan ja Lähi-Idän osuus viime vuonna saaduista tilauksista oli noin puolet. Voimakkainta uuskonetilausten kasvuvauhti oli Kauko-Idässä. Myös Lähi-Idän ja Etelä-Amerikan myynti on vahvassa kasvussa. Tilikauden lopun korkea tilauskanta varmistaa Tamglassin kasvun jatkumisen myös vuonna 2001. Kyro-konserni on aikaisemmin ilmoittanut Tamglassin liikevaihdon kasvavan vuonna 2000 yli viidenneksen ja liiketuloksen paranevan voimakkaasti vuodesta 1999. Tamglassin liikevaihto oli vuonna 1999 noin 75 miljoonaa euroa. Tamglassin muut tulostiedot julkistetaan Kyron tilinpäätöstiedotteessa 8.2.2001. Tamglass suunnittelee ja valmistaa turvalasin valmistuslinjoja ja -koneita rakennus- ja ajoneuvolasiteollisuudelle sekä kalusteteollisuudelle. Tamglass on turvalasikoneiden maailmanlaajuinen markkinajohtaja ja toimittanut 30 vuoden aikana noin 1300 turvalasin tuotantolinjaa yli 70 maahan. KYRO OYJ ABP Pentti Yliheljo toimitusjohtaja Lisätiedot: Tamglass Ltd. Oy Toimitusjohtaja Pentti Yliheljo, 03-372 3100 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00510/bit0002.pdf