B. Braun ulkoistaa logistiikkatoimintonsa Tamrolle

Tamro Suomi ja B. Braun ovat solmineet sopimuksen, jonka perusteella B. Braun ulkoistaa Tamrolle aiemmin itse hoitamansa liuostuotteiden logistiikan kokonaisuudessaan. Tamro vahvistaa näin asemaansa Suomen lääkejakelun markkinajohtajana. Sopimuksen mukaan Tamrolle siirtyy 1.10.2010 B. Braunin Vantaan Kivistössä sijaitseva logistiikkakeskus sekä osa sen varastotyöntekijöistä. Tamrolle siirtyvän B. Braunin lääkejakelun arvo on tukkuhinnoin noin 18 miljoonaa euroa vuodessa.

− Ulkoistamispäätöksemme perustui toimintamme kasvuun ja toisaalta tavoitteeseemme selkeästi keskittyä myyntiin ja markkinointiin. Tamron valitsimme siksi, että Tamron toimintakonsepti liuosjakelussa sopii hyvin strategiaamme, sanoo B.Braunin talousjohtaja Voitto Pajulehto.

B. Braun Suomi kuuluu saksalaiseen B. Braun konserniin, joka on Euroopan ja maailman johtavia terveydenhuoltoalan yrityksiä. Kansainvälisen konsernin liikevaihto on yli 3,79 miljardia euroa ja sen palveluksessa on 38 000 henkilöä. Suomessa B. Braunin kahdella yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Loviisassa. Henkilökuntaa on yli 60.

Voitto Pajulehto, talousjohtaja, B. Braun, puh. 0400 216 866

Kai Kaasalainen, varatoimitusjohtaja, Tamro Suomi, puh. 040 589 8246

Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Tamro-konserni, puh. 040 848 4001

Tamro Suomi

Tamro Suomi on Suomen johtava lääkkeiden ja terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden jakelija. Suomalaisessa hyvinvoinnin ketjussa Tamrolla on tärkeä rooli: huolehdimme siitä, että apteekit, sairaalat ja muut terveydenhuollon palvelupisteet saavat tarvitsemansa lääkkeet ja muut tuotteet nopeasti ja luotettavasti. Tamro Suomen liikevaihto on noin 1,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 340. Tamro Suomi on osa kansainvälistä Tamro-konsernia.

Lisätietoja: www.tamro.fi