Baltian suurin lääkejakelija Tamro perustaa uuden Baltian liiketoimintayksikön

Baltian alueen suurin lääkejakelija Tamro yhdistää paikalliset maaorganisaationsa koko Baltian kattavaksi Tamro Baltics ‑liiketoimintayksiköksi. Liiketoimintayksikön toimitusjohtajaksi on nimitetty Sakari Ahdekivi, joka on toiminut Tamro-konsernin talousjohtajana vuodesta 2009. Yksiköllä on myös uusi johtoryhmä. Johtoryhmän jäseniksi on nimitetty Gytis Bendorius (kaupallinen johtaja), Dita Martinsone (myyntijohtaja), Petri Anttila (vähittäiskaupan johtaja) ja Arunas Leonavicius (talousjohtaja). Laajennettuun johtoryhmään kuuluvat lisäksi Sarmis Senbergs (tietohallintojohtaja) ja Tuomas Piirtola (johtaja, integraatio- ja muutoksenhallinta).

– Baltian alueen lääkemarkkinoilta odotetaan lähitulevaisuudessa vain maltillista kasvua, ja kilpailu on kovaa. Tavoitteenamme on jaella lääkkeitä valmistajilta potilaille turvallisesti ja tehokkaasti kaikkina aikoina. Uuden organisaatiorakenteen ansiosta olemme aiempaa houkuttelevampi kumppani toimittajillemme ja voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin koko alueella. Olen vakuuttunut siitä, että uusi Baltian organisaatiomme on entistä vahvempi ja kilpailukykyisempi, sanoo Tamro Balticsin toimitusjohtaja Sakari Ahdekivi.

Päivittäiset lääkkeiden tukku- ja vähittäismyyntitoiminnot jatkuvat aikaisempaan tapaan, eivätkä organisaatiomuutokset vaikuta suoraan Tamron varasto- tai apteekkihenkilöstöön. Osa pääkonttorien toiminnoista yhdistetään, mikä saattaa vaikuttaa joihinkin pääkonttorien työntekijöihin. Tamro jatkaa toimintaansa kaikissa kolmessa Baltian maassa.

Tamro on Baltian alueen suurin lääkevalmisteiden jakelija 270 miljoonan euron liikevaihdolla mittattuna. Tamrolla on Baltiassa yli 480 omaa ja verkostoapteekkia sekä laadukas ja tehokas jakeluverkosto. Tamrolla on Baltiassa yli 1 200 työntekijää.

Sakari Ahdekivi, toimitusjohtaja, Tamro Baltics, puh. +358 20 445 4083

Gytis Bendorius, Baltian kaupallinen johtaja ja Liettuan maajohtaja, puh. +370 37 401099

Dita Martinsone, Baltian myyntijohtaja ja Latvian maajohtaja +371 67 067800

Tiina Kadak, Viron maajohtaja +372 6 503 600

Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Tamro-konserni, puh. +358 40 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com

Tamro on Pohjoismaiden johtava lääketukkuri, joka toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Puolassa. Yhtiöllä on apteekkeja Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Tamron liikevaihto on 4,4 miljardia euroa, ja yhtiöllä on noin 5 500 työntekijää. Tamron pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Tamro on osa PHOENIX-konsernia, joka on yksi Euroopan johtavista lääkevalmisteiden jakelijoista. Lisätietoja: www.tamro.com.