Phoenix-konserni suunnittelee muutoksia Tamron konsernirakenteeseen

Tamro aloittaa YT-neuvottelut

Saksalainen PHOENIX-konserni suunnittelee muutoksia lääkejakelija Tamron konsernirakenteeseen. Uudessa toimintamallissa jokainen Tamron liiketoimintayksiköistä raportoisi jatkossa suoraan Tamron omistavalle PHOENIX-konsernille. Tamro-konserni toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Puolassa. PHOENIX-konserni on Euroopan johtavia lääkejakelijoita, joka toimii 23 maassa.

Tamron konsernihallinnossa on käynnistetty konserninhallinnon henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut. Suunnitellut muutokset vaikuttavat enimmillään 17 työsuhteeseen Vantaan toimipisteessä. Mahdollisilla muutoksilla ei ole vaikutusta Suomen tai muiden Tamro-maiden lääkejakeluun tai asiakassuhteisiin. Tamro on Suomen markkinajohtaja lääkejakelussa noin 54 prosentin markkinaosuudella.

Muutosten myötä Tamron konsernijohtaja ja Tamro Suomen nykyinen toimitusjohtaja Juha Koponen jättää yhtiön vuoden 2012 aikana. Tamro-konsernin talousjohtaja Sakari Ahdekivi (48) on nimitetty Tamro Suomen ja Tamro Baltian toimitusjohtajaksi. Nimitys tulee voimaan heti. Tamron Suomen ja Tamro Baltian yhteenlaskettu liikevaihto on yli miljardi euroa ja yksiköillä on yhteensä yli 1700 työntekijää.

Juha Koponen, toimitusjohtaja, Tamro-konserni, puh. 0400 507 307
Sakari Ahdekivi, toimitusjohtaja, Tamro Suomi, puh. 040 711 0330
Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Tamro-konserni, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com

Tamro