Sakari Ahdekivi nimitetty Tamro-konsernin talousjohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Sakari Ahdekivi (45) on nimitetty Tamro-konsernin talousjohtajaksi (CFO) ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Tamro-konsernin edellinen talousjohtaja Lars Birkeland on siirtynyt Tamron norjalaisen tytäryhtiön Apokjeden AS:n toimitusjohtajaksi. Sakari Ahdekivi siirtyy uuteen tehtäväänsä YIT Oyj:n talousjohtajan paikalta. Sitä ennen hän on toiminut Huhtamäki Oyj:n talousjohtajana sekä useissa taloushallinnon johtotehtävissä ABB-konsernin palveluksessa Suomessa, Iso-Britanniassa, Sveitsissä ja USA:ssa. Ahdekivi on naimisissa, ja hänellä on kolme kouluikäistä lasta. ”Toivotan Sakari Ahdekiven lämpimästi tervetulleeksi Tamroon. Sakarilla on laajaa kokemusta ja talousosaamista sekä koeteltuja johtamistaitoja, jotka entisestäänkin vahvistavat osaavaa tiimiämme. Olen varma, että yhteistyöllä pystymme rakentamaan Tamroa kohti aiempaakin merkittävämpää menestystä”, sanoo Tamro-konsernin varatoimitusjohtaja Juha Koponen. Ahdekivi aloittaa uudessa tehtävässään syyskuussa 2009. Lisätietoja: Juha Koponen, varatoimitusjohtaja, Tamro-konserni, puh. 0400 507 307 Sakari Ahdekivi, talousjohtaja, Tamro-konserni, puh. 040 711 0330 Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Tamro-konserni, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com