Tamro arvioi strategiavaihtoehtojaan Ruotsin apteekkimarkkinoilla

Tamro arvioi nyt strategiavaihtoehtojaan Ruotsin apteekkimarkkinoilla jätettyään osallistumatta apteekkiklustereiden hankintaan. Arvioinnissa keskitytään löytämään paras toimintatapa, jolla hyödynnetään jo tehdyt laajat valmistelut apteekkiliiketoiminnan aloittamiseksi Ruotsissa. Vaihtoehdot saattavat myös sisältää yhteistyömuotoja muiden alan toimijoiden kanssa. Lopulliset päätökset asiassa tehdään muutaman kuukauden kuluessa. Tarmo pitää lääkkeiden tukku- ja vähittäismyyntiä Ruotsissa kahtena erillisenä markkinana. Tamro on johtavana lääkkeiden tukkujakelijana kaikissa olosuhteissa vahvasti sitoutunut tuottamaan tehokasta ja korkeatasoista täyden palvelun jakelutoimintaa sekä lisäarvopalveluja kaikille asiakkailleen, myös uusille apteekkitoimijoille. Tamron tukkumyyntiä johtaa toimitusjohtaja Hans Wahlén ja tukkumyynnin pääkonttori on Göteborgissa. Lisätietoja: Juha Koponen, toimitusjohtaja, Tamro-konserni, puh. 020 445 4041 Hans Wahlén, toimitusjohtaja, Tamro Ruotsi, puh. +46 703 195 070 Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, Tamro-konserni, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com Ulrika Hultgren, viestintäjohtaja, Tamro Ruotsi, puh. +46 708 488 626