Tamro käynnistää lääkejakelukeskuksen laajennuksen Tampereella

Tamro käynnistää Tampereen Lahdesjärvellä sijaitsevan nykyisen lääkejakelukeskuksen laajennuksen alkuvuodesta 2011.

Laajennusosan rakentamisen suunnitellaan alkavan vuoden 2011 alkupuolella ja valmistuvan keväällä 2012. Laajennusosa käsittää noin 11 000m2 (183 000m3) uutta tilaa, ja on korkeavarastoratkaisu, jossa lääketurvallisuusvaatimukset, korkea automaatioaste, energiatehokkuus ja muut ympäristönäkökohdat huomioidaan uudenaikaisin ratkaisuin. Lämmitys- ja viilennysmahdollisuus pyritään toteuttamaan lähes yksinomaan uusiutuvalla maalämmöllä.

Tamron lääkejakeluvolyymien kasvu ja toiminnan voimakas laajentuminen ei–lääkkeellisten hyvinvointituotteiden jakeluun Suomessa vaatii uudenlaisia tila- ja toiminnallisuusratkaisuja. Lisäksi toiminnan jatkuva tehostaminen ja alan kiristyvät laatuvaatimukset tuovat omat tarpeensa tilankäytölle.

Tamron Tampereen lääkejakelukeskuksen käytössä on nykyisin noin 9 900 kerrosneliömetriä ja yksikkö työllistää noin 160 henkilöä. Tamron Tampereen toimipisteen kautta kulkee keskimäärin 45 prosenttia kaikista Suomessa kulutetuista lääkkeistä.

Markku Juhola, projektijohtaja, puh. 0400 444 714, markku.juhola@tamro.com

Aki Koskinen, logistiikkajohtaja, puh. 040 553 1146, aki.koskinen@tamro.com

Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com

Tamro Suomi