Tamro käynnistää lääkejakelukeskuksen laajennuksen Tampereella

Tamro käynnistää Tampereen lääkejakelukeskuksen mittavan laajennusurakan huhtikuussa 2011. Rakentaminen alkaa välittömästi, ja projektin odotetaan valmistuvan keväällä 2012.  Laajennusosa käsittää noin 11 000 m2 uutta tilaa. Rakentamisen kokonaiskustannusarvio on noin 26 miljoonaa euroa.

Laajennusosa on korkeavarastoratkaisu, jossa lääketurvallisuusvaatimukset, korkea automaatioaste, energiatehokkuus ja ympäristönäkökulmat huomioidaan uudenaikaisin ratkaisuin. Esimerkiksi laajennusosan lämmitys- ja viilennysmahdollisuus pyritään toteuttamaan lähes yksinomaan uusiutuvalla energialla.

Pääurakoitsijaksi on valittu NCC Rakennus Oy, putkiurakoitsijaksi Kaunisto- Yhtiöt Oy, ilmanvaihto- ja sähköurakoitsijaksi Are Oy, sprinklerurakoitsijaksi Twinputki Oy sekä rakennusautomaatiourakoitsijaksi Tampereen DDC – Tekniikka Oy

Tamron Tampereen lääkejakelukeskus on toiminut 2000-luvun alusta lähtien Lahdesjärvellä. Nykyisin käytössä on 9 900 kerrosneliömetriä ja yksikkö työllistää noin 160 henkilöä. Tamron Tampereen toimipisteen kautta kulkee keskimäärin 45 % kaikista Suomessa käytetyistä lääkkeistä.

Markku Juhola, projektijohtaja puh. 0400 444 714
Aki Koskinen, logistiikkajohtaja, puh.040 553 1146, aki.koskinen@tamro.com
Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com

Tamro Suomi