Tamro laajentaa lääkkeiden logistiikkakeskusta Laajennusosan harjannostajaiset Tampereella

Tamron Tampereella sijaitsevan lääkelogistiikkakeskuksen uuden laajennusosan harjannostajaisia vietetään tiistaina 24.1.2012. Laajennusosan rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Sen testaukset ja koekäyttö käynnistyvät kevään aikana ja varsinainen käyttöönotto on suunniteltu tapahtuvan vaiheittain alkaen kesästä 2012.

Laajennusosa käsittää noin 11 000 m2, 183 000m3 uutta tilaa. Laajennusosa on korkeavarastoratkaisu, jossa lääketurvallisuusvaatimukset, korkea automaatioaste, energiatehokkuus ja ympäristönäkökulmat huomioidaan uudenaikaisin ratkaisuin. Tamron tilaus- ja toimitusprosessi tulee olemaan aiempaa virtaviivaisempi ja tuotteiden käsittelykerrat minimoituvat.  Uuden laajennusosan rakentamisen suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitu ekotehokkaat energiaratkaisut. Esimerkiksi laajennusosan lämmitys- ja viilennysmahdollisuus toteutetaan lähes yksinomaan uusiutuvalla energialla, geoenergialla ja valaistus liiketunnistimilla varastetuilla led-valaisimilla.

Pääaurakoitsija on NCC Rakennus Oy, putkiurakoitsija Kaunisto- Yhtiöt Oy, ilmanvaihto- ja sähköurakoitsija Are Oy, sprinklerurakoitsija Twinputki Oy, sekä rakennusautomaatiourakoitsija Tampereen DDC – Tekniikka Oy. Korkeavaraston automaation toimittaja on Swisslog Ab. Rakentamisen kokonaiskustannusarvio on n. 26 mEur.

Tamron Tampereen lääkejakelukeskus on toiminut 2000-luvun alusta lähtien Lahdesjärvellä. Nykyisin käytössä on noin 9 900 kerrosneliömetriä ja yksikkö työllistää noin 160 henkilöä. Tamron Tampereen toimipisteen kautta kulkee keskimäärin 45 % kaikista Suomessa käytetyistä lääkkeistä.

Aki Koskinen, logistiikkajohtaja, puh.040 553 1146, aki.koskinen@tamro.com
Terhi Kivinen, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 848 4001, terhi.kivinen@tamro.com

Tamro Suomi
Tamro Suomi on Suomen johtava lääkkeiden ja terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden jakelija ja palveluiden tuottaja. Suomalaisessa hyvinvoinnin ketjussa Tamrolla on tärkeä rooli: huolehdimme siitä, että apteekit, sairaalat ja muut terveydenhuollon palvelupisteet saavat tarvitsemansa lääkkeet ja muut tuotteet nopeasti ja luotettavasti. Tamro Suomen liikevaihto on noin 700 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 370. Tamro Suomi kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on yksi Euroopan johtavista lääkejakelijoista. Lisätietoja: www.tamro.fi