Kansalaiskokous pohtii - Helsingin opetustoimi kriisissä ?

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 2004-09-06 julkaisuvapaa Kansalaiskokous pohtii - Helsingin opetustoimi kriisissä ? Helsingin koulujen tulevaisuudesta sekä kulusäästöjen vaikutuksista opetustoimeen keskustellaan torstaina 9 syyskuuta klo 14-17. Tilaisuus alkaa opetusministeri Tuula Haataisen puheenvuorolla klo 14.00. Paneeliin kuuluvat kansanedustajat Tuija Brax ja Jan Vapaavuori, FL Päivi Lipponen, opetusviraston johtaja Rauno Jarnila, opetuslautakunnan ruotsinkielisen jaoston puheenjohtaja Henrica Bargum, professori Patrik Scheinin sekä rehtori Li-Lo Söderholm. Paneelikeskustelun alustavat lyhyillä puheenvuoroilla professori Matti Rimpelä, Ministeri Chritsoffer Taxell ja neuvonantaja Bo-Erik Ekström. Ruotsinkielisessä Norssissa pidettävään kokoukseen on ennakkoon ilmoittautunut yli 200 osallistujaa. "Oppilaat ja opettajat väsyvät, rehtoreita huolestuttaa ja vanhemmat ovat ymmällään - sellainen on nykytilanne monessa helsinkiläisessä koulussa - ainakin johtokunnista katsottuna. Pelkäämme, että pitkään jatkuneet säästötoimet ajavat helsinkiläisen opetustoimen kriisiin. Siksi olemme kutsuneet koolle kansalaiskokouksen keskustelemaan näistä kysymyksistä", kertoo Kruununhaan ruotsinkielisen ala-asteen johtokunnan puheenjohtaja Sonja Lohse. Johtokuntien yhteinen työryhmä perusteilla Kansalaiskokouksen Helsingin kaupungin opetustoimen tilasta on kutsunut koolle Kruununhaan ruotsinkielisen ala-asteen johtokunta yhteistyössä monen muun helsinkiläiskoulun kanssa.. Kokouksen päätteeksi on tarkoitus perustaa helsinkiläisten koulujen johtokuntien yhteinen työryhmä, joka seuraa, valvoo ja edistää kansalaiskokouksessa esiin nostettuja teemoja jatkossa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Aika: torstaina 9. syyskuuta klo 14.00 - 17.00 Osoite: Ruotsinkielinen Normaalilyseo, juhlasali. Unioninkatu 2, Helsinki Lisätietoja: Kruununhaan ruotsinkielisen ala-asteen johtokunnan puheenjohtaja Sonja Lohse, puh 050-568 8391 Drumsö Hem och Skola -yhdistyksen puheenjohtaja Annette Lindahl, puh 404- 555 1826 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040906BIT00050/wkr0001.pdf