Magis’ilta uutuus-tuoli

Steelwood Chair – teräksen ja pyökin liitto

Magis’in Steelwood Chair on uusi ranskalaisveljesten Ronan & Erwan Bouroullecin suunnittelema kestävä kaunotar. Nimikin sen jo kertoo; tuolissa yhdistyy ruotusumaton teräs ja vahva pyökki. Se on käsityötaidon ja nykytekniikan vahva, silmää hivelevä taidonnäyte. Tuolia valmistetaan valkoisena, punaisena, mustana tai kaksivärisenä; valkoisella teräsrungolla, jalat ja istuinosa pyökkiä. Steelwood Chair on kaluste, joka muotokielensä ja materiaalivalintojensa ansiosta kestää sukupolvia! Tuolin hinta on n. 500 euroa.

Steelwood –tuoli on radikaali, kahden perinteisen materiaalin, teräksen ja puun liitto. Toisin kuin sen muovista valmistetut sisaret, Steelwood vain kaunistuu ikääntyessään. Pyökkiosien, istuimen ja jalkojen, patinoituminen ajan mittaan, on osa tuolin ajatonta henkeä. Teräsrungon muotoiluprosessi vaati syventymistä tekniikkaan ja pitkää kehitystyötä, jotta suunnittelijoiden muotokieli pääsi oikeuksiinsa. Kehitystyön tuloksena Magis löysi tekniikan, jolla taivutetut teräsosat pystyttiin valmistamaan oikein.

Italialainen Magis tunnetaan nimekkäistä suunnittelijoistaan. Esim. Eero Aarnion Puppy –koira ja Stefano Giovannonin Bombo –tuolit ovat lunastaneet paikkansa aikamme klassikoiden joukossa.

Ranskalaisenveljekset Ronan ja Erwan Bouroullec syntyivät Quimerissä, Ranskassa vuonna 1971 ja 1976. Taideopintojensa jälkeen nuoret miehet ovat työskennelleet tiiviisti yhdessä. Veljekset työskentelevät monien nimekkäiden design-valmistajien kanssa kuten Vitran, Cappellinin, Issey Miyaken, Ligne Roset’n, Habitat ja Magis’in kanssa.
Ronan ja Erwan Bouroullecin esineitä löytyy mm. New York Museum of Modern Art, the “Musée National d’Art Moderne - Centre Georges Pompidou” in Paris, the London Design Museum, the Lisbon Design Museum and the Boijmans van Beuningen Museum of Rotterdam –museoiden vakituisista kokoelmista..

Steelwood Chairin maahantuoja on myös designtakoistaan tunnettu Roltrade. Roltraden maahantuomia designkalusteita myyvät mm. seuraavat sisustusalan erikoisliikkeet: Formwerk Hki, Stanza Hki, Zarro Hki, Zaza Hki, Marcata Hki /Kirkkonummi, Sisustuksen Koodi Tku, Ottomaani Tku, Artmaani Salo, Sisustusliike-ID Tre, Sisustus J.Lehmusto H:linna, Ideacca Rauma, Spazio Oulu.

Lisätietoja jälleenmyyjistä www.roltrade.com Oy Roltrade Ab, Tallbergin puistotie 7, 00210 Helsinki puh. (09) 682 4000