TDC jatkaa Fazerin tietoliikenneyhteyksien toimittajana Pohjoismaissa

Lehdistötiedote 21.11.2013

Yritysten operaattori TDC on Fazer-konsernin valinta datapalvelujen toimittajaksi seuraaville kolmelle vuodelle. Nyt tehty sopimus kattaa Fazerin toimipisteiden tietoliikenneyhteydet Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.

”Fazerilla TDC:n toimittaman verkon ja palveluiden luotettavuus ja joustavuus koettiin vahvuuksina, joiden ansiosta yhteistyötä jatkettiin. Myös TDC:n kyky uudistua ja tuoda asiakkaalle koeteltuja ja tuotteistettuja palveluja tarpeen mukaisesti nähtiin tulevaisuutta ajatellen tärkeänä”, toteaa Fazerin IT Infrastructure Services -yksikön johtaja Juho Rikala.

TDC ja Fazer ovat tehneet yhteistyötä jo lähes kymmenen vuoden ajan. Pitkäaikaisen asiakassuhteen ansiosta TDC voi tarjota asiakkaalleen tämän liiketoimintaa parhaiten tukevia ja kehittäviä ratkaisuja.

Yhteistyön aikana Fazer on kasvanut ja laajentunut kansainvälisesti. Toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti, ja tietoliikennepalvelujen on pysyttävä muutosvauhdissa mukana. TDC on pystynyt toimittamaan joustavasti palveluja Fazerin erilaisiin liiketoiminnan tarpeisiin.

”TDC on ylpeä siitä, että Fazer pitää meitä luotettavana kumppanina toimittamaan heidän liiketoimintansa kannalta kriittisiä tietoliikenneyhteyksiä. Pitkän yhteistyön ansiosta pystymme tarjoamaan Fazerille toimintavarmaa ja liiketoimintaympäristön muutoksiin nopeasti reagoivaa palvelua”, sanoo TDC:n avainasiakaspäällikkö Olli Kautonen.

”TDC:llä on yhtenäinen verkkoinfrastruktuuri kaikissa Pohjoismaissa, mikä mahdollistaa kattavat tietoliikennepalvelut Fazerin eri liiketoimintayksiköille sekä maantieteellisesti että palvelullisesti”, korostaa TDC:n myyntijohtaja Janne Keränen.

Myyntijohtaja Janne Keränen, p. 050 994 2641

Fazer-konserni
Johtaja, IT Infrastructure Services, Juho Rikala, Shared IT Services, p. 0500 811 764

Fazer-konserni
Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu-, ravintola- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin ja osaaviin ihmisiin. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin. Fazer-konserni toimii kahdella liiketoiminta-alueella. Fazer Brands on tunnettu maukkaista leipomotuotteista ja makeisista. Fazer Food Services tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluita sopimusruokailussa. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä.

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011, 2012 ja 2013). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi.