TDC-konserni myy Suomen liiketoiminnot ja aloittaa strategisen yhteistyön Suomessa

TDC-konserni ja DNA ovat solmineet sopimuksen Suomen liiketoiminnoista sekä strategisesta yhteistyöstä Suomen markkinoilla. Sopimuksen myötä TDC Oy ja TDC Hosting Oy siirtyvät osaksi DNA:ta noin 154 miljoonan euron kauppahinnalla. TDC jatkaa ratkaisujen tuottamista pohjoismaisille yritysasiakkailleen sekä kansainvälisille tukkumyynnin asiakkailleen Suomessa.

- Yhteistyömme DNA:n kanssa on aina ollut erinomaista ja vahvistuu edelleen syntyvän sopimuksen myötä. Samalla varmistamme yhteydet pohjoismaisille asiakkaillemme vahvan paikallisen kumppanin kanssa, jolla on oma mobiiliverkko Suomessa. DNA:lla on kokoa ja kokemusta asian hoitamiseksi, sanoo Asger Hattel, TDC Nordicin & Wholesalen Senior Executive Vice President.

- Pääpainopisteemme on ollut varmistaa paras mahdollinen palvelu pohjoismaisille yritysasiakkaillemme ja kansainvälisille tukkuasiakkaillemme, minkä nyt solmittu sopimus mahdollistaa. Samalla haluamme vahvistaa suomalaisten asiakkaiden paikallista palvelua. Sopimuksen myötä TDC jää vahvaksi puhe- ja dataratkaisujen kumppaniksi Pohjoismaissa, sanoo Asger Hattel.

- Yhteistyön myötä TDC:n suomalaiset asiakkaat pystyvät hyödyntämään TDC:n erittäin laadukkaita kansainvälisiä yhteyksiä myös tulevaisuudessa. Samalla järjestely laajentaa palvelutarjontaamme sekä DNA:n että TDC:n asiakkaille, sanoo DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen.

Suomen kolmanneksi suurin tietoliikennepalvelujen tuottaja DNA maksaa TDC-konsernille Suomen toiminnoista noin 154 miljoonaa euroa edellyttäen, että Suomen kilpailuviranomaiset hyväksyvät solmitun sopimuksen. Tämän odotetaan tapahtuvan toisen vuosineljänneksen aikana tänä vuonna. Samalla osapuolet ovat solmineet sopimuksen 24 kuukauden siirtymäajan palveluista varmistaakseen parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen asiakkaille.

Tietoja TDC Oy:stä
•    Vuonna 2013 TDC Oy:n liikevaihto oli noin 93,6 miljoonaa euroa
•    Vuonna 2007 TDC Oy ja DNA Oy solmivat yhteistyösopimuksen Suomen markkinoilla

Tietoja DNA Oy:stä
•    DNA on Suomen kolmanneksi suurin tietoliikennepalvelujen tuottaja
•    Yrityksellä on sekä kuluttaja- että yritysliiketoimintaa
•    DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori
•    Vuonna 2013 DNA:n liikevaihto oli 766 miljoonaa euroa

Timo Levoranta, toimitusjohtaja, TDC Oy, 050 994 2610, timo.levoranta@tdc.fi
TDC:n konserniviestintä, +45 70 20 35 10, tdcpresse@tdc.dk
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia. Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011, 2012 ja 2013). Lisätietoa: www.tdc.fi.

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2013 oli 766 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi. DNA:n asiakaspalvelu palvelee Twitterissä @dna_palvelu ja Facebookissa DNA, DNA Kauppa ja DNA Welho -tileillä.