TDC-konserni saavutti tulosodotukset haastavilla markkinoilla

Tiedotusvälineille
7.2.2014

TDC-konsernin vuoden 2013 liikevaihto ja tulos saavuttivat tavoitellun tason. TDC:n käyttökate (EBITDA) nousi 41,2 prosenttiin liikevaihdosta ja oli 10,1 miljardia Tanskan kruunua (noin 1,4 miljardia euroa). Konsernin liikevaihto laski odotusten mukaisesti ja oli 24,6 miljardia Tanskan kruunua (noin 3,3 miljardia euroa), kun edellisvuoden liikevaihto oli 26,2 miljardia Tanskan kruunua (noin 3,5 miljardia euroa).

”Henkilöstömme on suoriutunut loistavasti erittäin vaikeilla ja kilpailluilla markkinoilla. Asiakkaidemme tyytyväisyys nousi entisestään ja yhä useammat asiakkaistamme myös suosittelevat meitä muille”, TDC:n konsernijohtaja Carsten Dilling sanoo.

Suomessa TDC keskittyy yritysasiakkaiden datayhteyksiin ja niitä hyödyntäviin viestintäratkaisuihin. EPSI Rating -tutkimuksen mukaan TDC on Suomessa toimialansa palvelujohtaja jo neljä vuotta peräkkäin. Tietoliikennepalveluiden yritysasiakkaiden odotuksia ja tyytyväisyyttä arvioivan tutkimuksen mukaan TDC on kasvattanut etumatkaa keskeisiin kilpailijoihinsa sekä asiakkaiden kokonaistyytyväisyydessä että sen keskeisissä osatekijöissä: mielikuvassa, teknisessä laadussa, palvelun laadussa ja hinta-laatu-suhteessa.

”Jatkoimme Suomessa edellisvuosien tapaan erittäin korkealla tasolla asiakastyytyväisyydessä. Neljäs peräkkäinen voitto ja suurin ero toimialan keskiarvoon yritysverkkojen EPSI Rating -mittauksessa ovat asioita, joista voimme olla syystäkin ylpeitä. Viime vuoden aikana vahvistimme palvelutarjoomaamme edelleen erityisesti lähiverkkojen ja tietoturvaratkaisujen sekä myös viestintäratkaisujen osalta. Tämän ansiosta pystymme nyt palvelemaan asiakkaitamme entistä kattavammalla valikoimalla”, Suomen TDC:n toimitusjohtaja Timo Levoranta kertoo.

Suomen tiukasti kilpaillulla markkinalla TDC on pystynyt kasvattamaan liikevaihtoaan erityisesti mobiiliratkaisuissa sekä jonkin verran IP VPN -tietoliikenneyhteyksissä. Kokonaisliikevaihto laski edellisvuodesta, minkä taustalla on mm. kiinteän puheen markkinatrendien mukainen lasku. Suhteellinen kannattavuus säilyi edellisvuoden tasolla.

Vuonna 2014 TDC-konserni odottaa liikevaihdon laskuvauhdin hidastuvan. Käyttökatteen (EBITDA) TDC-konserni odottaa ylittävän 9,8 miljardia Tanskan kruunua (noin 1,3 miljardia euroa).

Konsernin tulostiedot ovat kokonaisuudessaan englanniksi osoitteessa http://investor.tdc.com.

Lisätiedot: TDC lehdistöpalvelu
Puhelin: +45 70 20 35 10
Sähköposti: tdcpresse@tdc.dk

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia.

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011, 2012 ja 2013). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi.