TDC-konsernin tulos odotusten mukainen

Tiedotusvälineille 8.8.

TDC-konsernin eilen julkistetun osavuosikatsauksen mukaan konsernin vuoden 2013 toisen neljänneksen tulos oli odotusten mukainen. Tämän lisäksi kehitys on ollut myönteistä konsernin perinteisillä ydinalueilla eli mobiili- ja lankapuhelinliiketoiminnassa. Laajakaista-asiakkaiden määrä on jatkanut kasvuaan jo kahdeksan perättäistä vuosineljännestä.

Vuoden 2013 toisella neljänneksellä TDC-konsernin liikevaihto oli noin 6,2 miljardia Tanskan kruunua (noin 830 miljoonaa euroa). Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna liikevaihto laski noin 6,5 %, josta lähes puolet on Tanskan telemarkkinoilla voimaan tulleen hintasääntelyn vaikutusta. Myyntikate ja käyttökate paranivat kaikilla liiketoiminta-alueilla verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon sekä vuoden 2013 ensimmäiseen neljännekseen.

"Korkeat asiakastyytyväisyystulokset osoittavat selvästi, että asiakkaamme arvostavat TDC:n jatkuvaa kehitystä", toteaa pääjohtaja Carsten Dilling.

Suomen, Ruotsin ja Norjan maayhtiöiden muodostaman TDC Nordic -yksikön käyttökate nousi lähes 7 % viime vuoden toiseen neljännekseen verrattuna huolimatta liikevaihdon lievästä laskusta.

”Suomen markkinakilpailussa asiakastyytyväisyys on meillä etusijalla. Ketterä ja asiakasta kuunteleva toimintatapa on päivittäisen työmme peruspilari. Seuraamme asiakastyytyväisyyden kehitystä jatkuvasti useilla eri mittareilla. Esimerkiksi asiakaskokemusta mittaava Net Promoter Score nousi meillä jo ilahduttavasti tasolle 40, mikä on erittäin hyvä tulos”, Suomen TDC:n toimitusjohtaja Timo Levoranta kertoo.

”Asiakkaillamme on tutkitusti teleoperaattorialan korkeimmat odotukset ja meidän tehtävämme on jatkaa näiden odotusten täyttämistä parhaalla mahdollisella tavalla”, Levoranta jatkaa.

Osavuosikatsauksessaan TDC-konserni myös vahvisti näkymänsä koko vuodelle 2013.

Konsernin tulostiedote on ladattavissa kokonaisuudessaan englanniksi osoitteessa http://investor.tdc.com.

Lisätiedot: TDC lehdistöpalvelu

Puhelin: +45 70 20 35 10

Sähköposti: tdcpresse@tdc.dk

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia.

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011 ja 2012). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi.