TDC-konsernin tulos pysyi ennallaan

TDC-konsernin tulostaso on pysynyt ennallaan vaikeasta markkinatilanteesta ja odotettua pienemmästä liikevaihdosta huolimatta. Kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksessa TDC vahvistaa näkymänsä vuodelle 2013.

Vuoden 2013 kolmannen vuosineljänneksen aikana TDC:n liikevaihto oli 6,1 miljardia Tanskan kruunua (noin 818 miljoonaa euroa), joka oli pienempi kuin vuoden 2012 vastaavalla ajanjaksolla, mutta parempi kuin vuoden 2013 ensimmäisellä ja toisella vuosineljänneksellä. Liikevaihto ei kuitenkaan yltänyt odotetulle tasolle, minkä suurin syy oli matkapuhelinmyynnin ja Pohjoismaiden markkinoiden ennakoitua huonompi kehitys.

Suomessa TDC keskittyy yritysasiakkaisiin ja sen asema dataratkaisuissa on ollut perinteisesti vahva. Jo neljättä vuotta peräkkäin TDC on valittu yritysten laajakaistaoperaattorien palvelujohtajaksi EPSI Ratingin tekemän tutkimuksen mukaan. TDC on pystynyt kasvattamaan etumatkaa keskeisiin kilpailijoihinsa niin asiakkaidensa kokonaistyytyväisyydessä kuin sen keskeisissä osatekijöissä: mielikuvassa, teknisessä laadussa, palvelun laadussa ja hinta-laatu-suhteessa. Samaa vahvaa palveluasennetta ja osaamista hyödynnetään myös viestintäratkaisuissa.

"Neljännen peräkkäisen EPSI Rating voiton jälkeen voidaan sanoa, että TDC on sementoinut asemansa palvelujohtajana. Panostuksemme viestintäratkaisuihin näkyy myös, sillä mobiililliikevaihtomme on kasvanut. Saavutetut tulokset antavat meille vahvistuksen siitä, että olemme oikealla tiellä niin data- kuin viestintäratkaisuissa ", Suomen TDC:n toimitusjohtaja Timo Levoranta sanoo.

Koko vuoden liikevaihdoksi TDC-konserni odottaa arviolta 24,5 - 25,0 miljardia Tanskan kruunua (noin 3,28 - 3,35 miljardia euroa) ja käyttökatteeksi (EBITDA) arviolta 10,0 - 10,2 miljardia Tanskan kruunua (noin 1,34 - 1,37 miljardia euroa).

Konsernin tulostiedote on ladattavissa kokonaisuudessaan englanniksi osoitteessa http://investor.tdc.com.

Lisätiedot: TDC lehdistöpalvelu

Puhelin: +45 70 20 35 10

Sähköposti: tdcpresse@tdc.dk

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia.

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011, 2012 ja 2013). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi.