TDC:ltä hyvä tulos vuoden 2011 alkupuoliskolla

TDC-konsernin tammi-kesäkuun liikevaihto nousi 0,4 % vuoden 2010 ensimmäiseen puoliskoon verrattuna ja se oli noin 1,77 miljardia euroa. Käyttökate (EBITDA) nousi samana aikana 1,6 % vuoden 2010 alkupuoliskoon verrattuna noin 0,72 miljardiin euroon. Luvut käyvät ilmi TDC:n eilen julkistamasta osavuosikatsauksesta.

Vahvat kasvualueet olivat maksu-TV-palvelut Tanskassa ja yritysviestintäratkaisut Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Huolimatta kovasta kilpailusta TDC Group kasvatti katettaan mobiilipalveluissa.

“Taas kerran TDC menestyi haastavassa markkinatilanteessa ja uskomme näin käyvän jatkossakin. Toimintamallimme, teknologiamme ja brändimme sekä sinnikäs henkilöstömme tekevät sen mahdolliseksi. Orgaanista kasvuamme vauhditti matkapuhelinoperaattori Onfonen ostaminen toukokuussa, mikä toi meille 193 000 uutta asiakasta”, sanoo TDC:n pääjohtaja Henrik Poulsen.

TDC Nordic kasvatti liikevaihtoaan 12,3 % vuoden 2010 alkupuoliskoon verrattuna.

Suomen yritysliiketoiminnassa merkittävin uusi sopimus tehtiin Vantaan kaupungin kanssa.

”Vantaan kaupunki valitsi kesäkuussa kilpailutuksen jälkeen TDC:n tietoliikennepalvelujensa toimittajaksi. Vantaan yli 400 toimipistettä liitetään yhteen monipalveluverkkoon. Sopimus sisältää myös kaupungin tarvitsemat kiinteän ja mobiiliverkon liittymät sekä laajan option erilaisia yhdentyvän viestinnän sovelluksia”, kertoo Timo Levoranta, Suomen TDC:n toimitusjohtaja.

”Vahvistimme myös entisestään asemaamme finanssialalla, kun TDC otti hoitaakseen Tieto-Tapiolan tietoliikenteen kolmivuotisella sopimuksella”, Levoranta lisää.

TDC A/S on listattu NASDAQ OMX Copenhagen -pörssissä. Osinkoa maksetaan aiemmin esitetyn mukaisesti 4,35 Tanskan kruunua, josta 2,18 kruunua maksetaan 10.8.2011.

TDC:n näkymät loppuvuodelle 2011 säilyvät ennallaan. Konsernin liikevaihdon odotetaan kasvavan 0-1 % ja EBITDA-luvun odotetaan kasvavan 2 % vuoteen 2010 verrattuna.

TDC Oy, Timo Levoranta, toimitusjohtaja, puh. 050 994 2610

Englanninkieliset tulostiedotteet ovat ladattavissa osoitteessa http://investor.tdc.com

Tanskan TDC:n lehdistöpalvelu, puhelin +45 70 20 35 10 tdcpresse@tdc.dk

Me TDC:llä keskitymme yritysasiakkaisiin ja tarjoamme heille paitsi liiketoimintaa tukevat telepalvelut myös markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Valtakunnallinen EPSI Rating -tutkimus vahvisti, että TDC on teleoperaattoreiden palvelujohtaja, sillä TDC:llä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat yritysten laajakaistapalveluissa. Saavutimme ykköstilan kaikilla viidellä osa-alueella: imago, asiakkaiden odotukset, tekninen ja asiakaspalvelun laatu sekä palveluiden hinta–laatu-suhde. Parhaan palvelun varmistamiseksi TDC toimii omalla nimellään kaikissa Pohjoismaissa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2010 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä n. 11 000. Ja vaikka olemmekin jo Suomen toiseksi suurin yritysverkkojen tarjoaja, tunnustamme nöyränä, että numerot eivät ratkaise. Tärkeintä on mutkaton yhteistyö, jossa osaavat ihmiset pistävät asiat kuntoon ja tekevät hankkeista totta. www.tdc.fi