TDC:n ja Espoon mittava matkaviestinpalveluprojekti on valmis

Espoon kaupunki on vuoden 2010 aikana vaihtanut matkaviestinpalvelunsa TDC:lle. Kokonaisratkaisu sisältää kaupungin kaikki n. 5000 mobiililiittymää, sähköposti- ja kalenteripalvelut matkaviestimiin, loppuasiakastuen ja päätelaitteiden vaihtopalvelun. TDC on avannut myös Espoon keskukseen oman palvelutiskin,  jossa henkilökohtainen tuki on käyttäjälle lähellä. Ratkaisuun kuuluvan kustannustehokkaan tasahinnoittelun odotetaan tuovan Espoolle 15% säästöt matkapuhelinkustannuksiin.

”Haimme kustannustehokasta, mutta palvelukeskeistä ratkaisua, joka kattaisi jatkuvasti kehittyvän kaupungin tarpeet. TDC on ollut tietoliikenne- ja puhepalvelutoimittajamme jo vuodesta 2004 lähtien, joten tiesimme, että kumppani tuntee meidät ja sen, miten kaupungin yritysmaailmasta poikkeava toimintaympäristö tulee näin laajassa projektissa huomioida”, toteaa Espoon kaupungin tietotekniikkapalvelujen johtaja Jorma Rantanen.

Projektissa  vaihdettiin n. 5000 sim-korttia ja päivitettiin osalle käyttäjistä mobiilitoimisto eli sähköposti matkapuhelimeen. Tuhansien liittymäyhteystietojen kerääminen, henkilöstön tiedottaminen projektin etenemisestä ja sim-korttien toimitusten organisoiminen on ollut haastavaa ja kehittänyt yhteisiä järjestelmiä sekä toimintatapoja entistä toimivimmiksi. Samalla ymmärrys niin asiakkaan kuin sopimustoimittajan organisaatiosta ja sen toiminnasta on syventynyt.

”Projekti on ollut todella vaativa, mutta juuri sen takia myös palkitseva. Mitä läheisemmässä yhteistyössä asiakkaan kanssa toimimme, sitä varmemmin tiedämme myös jatkossa millaisia ratkaisuja meidän tulee olla valmis hänelle jatkossa tarjoamaan”, sanoo TDC:n yritysliiketoiminnan johtaja Pasi Mäki.

Espoon tietoliikenne kulkee TDC:n monipalveluverkossa ja nimetyt yhteyshenkilöt tarjoavat henkilökohtaista palvelua. Uutuutena nyt matkaviestinpalveluprojektin aikana matkapuhelinpalveluita tarjoava, asiakkaan omissa tiloissa avattu TDC Palvelutiski.

Pasi Mäki, johtaja, yritysliiketoiminta

Me TDC:llä keskitymme yritysasiakkaisiin ja tarjoamme heille paitsi liiketoimintaa tukevat telepalvelut myös markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Valtakunnallinen EPSI Rating tutkimus vahvisti, että TDC on teleoperaattoreiden palvelujohtaja, sillä TDC:llä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat yritysten dataverkkopalveluissa. Saavutimme ykköstilan kaikilla viidellä osa-alueella: imago, asiakkaiden odotukset, tekninen ja asiakaspalvelun laatu sekä palveluiden hinta–laatu -suhde. Parhaan palvelun varmistamiseksi TDC toimii omalla nimellään kaikissa Pohjoismaissa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2009 noin 4,8 miljardia euroa ja henkilöstöä n. 13.000. Ja vaikka olemmekin jo Suomen toiseksi suurin yritysverkkojen tarjoaja, tunnustamme nöyränä, että numerot eivät ratkaise. Tärkeintä on mutkaton yhteistyö, jossa osaavat ihmiset pistävät asiat kuntoon ja tekevät hankkeista totta.
www.tdc.fi