TDC toimittaa Suomen vankiloihin uuden vankipuhelinjärjestelmän

Tiedotusvälineille
10.2.2014

TDC ja Rikosseuraamuslaitos ovat sopineet uuden vankipuhelinjärjestelmän toimittamisesta Rikosseuraamuslaitokselle. Projekti on jo käynnistynyt, ja kokonaispalveluna toimitettava ratkaisu rakennetaan kaikkiin Suomen vankiloihin vielä tämän vuoden aikana.

Aikaisemmin vankien puhelut on soitettu vartijoiden valvonnassa. TDC:n toimittaman järjestelmän ansiosta tämänkaltaista henkilökohtaista valvontaa ei vankiloissa enää tarvita.

”Uusi vankipuhelinjärjestelmä mahdollistaa sen, että vartijat pystyvät entistä enemmän keskittämään työaikaa esimerkiksi vankien kanssa tehtävään lähityöhön. Uusi järjestelmä parantaa myös vankien mahdollisuuksia pitää yhteyksiä vankilan ulkopuolelle. Voidaankin sanoa, että uusi järjestelmä on tervetullut helpotus niin vankilan henkilökunnan kuin vankienkin näkökulmasta”, kommentoi TDC:n suurasiakkuuksista vastaava johtaja Kenneth Grönroos.

”Rikosseuraamuslaitoksessa ollaan tyytyväisiä TDC:n kanssa tehtyyn sopimukseen. Vankiloissa odotukset uuden järjestelmän käyttöönotolle ovat hyvin korkealla. Hyvin alkanut yhteistyö ei ainakaan vähennä näitä odotuksia”, sanoo Rikosseuraamuslaitoksen lakimies Jani Kotoaro.

Kenneth Grönroos, johtaja, nimetyt suurasiakkuudet, p. 050 9942630, kenneth.gronroos@tdc.fi

Rikosseuraamuslaitos
Jani Kotoaro, lakimies, p. 050 381 2955, jani.kotoaro@om.fi

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011, 2012 ja 2013). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi.