• TDC/

TDC toimitti Espoolle takaisinsoittojärjestelmän Ei enää puhelinjonotusta terveysasemille

TDC on toimittanut Espoolle yhteistyökumppaninsa Aurora Innovationin kanssa TeleQ-takaisinsoittojärjestelmän terveysasemien ajanvarauksiin. Kun asiakas soittaa ajanvaraukseen, puhelu siirtyy automaattiseen takaisinsoittopalveluun, jonne soittajaa pyydetään jättämään yhteystietonsa. Soittajalle ilmoitetaan  keskimääräinen aika, jolloin hänelle palataan terveysasemalta takaisin vahvistetun ajanvarausajan kanssa. Järjestelmä estää ajanvarausnumeron ruuhkautumisen ja säästää asiakkaalta turhat jonotukset.

Takaisinsoitosta saatiin jo marraskuussa positiivista palautetta palvelun ensimmäisenä käyttöön ottaneella Matinkylän terveysasemalla niin asiakkailta kuin terveysaseman henkilökunnaltakin. Keskimääräinen takaisinsoittoaika on sen jälkeen jopa lyhentynyt ja kaikkiin soittajiin on otettu yhteyttä alle tunnin kuluessa soitosta ajanvarausnumeroon. Uuden järjestelmän ansiosta terveysaseman ajanvaraukseen paikan päälle saapuvia asiakkaita voidaan nyt palvella henkilökohtaisesti ilman ajanvarauspuhelimen aiheuttamia keskeytyksiä ja puhelinasiakas puolestaan välttää turhan jonottamisen.

”Takaisinsoittojärjestelmä on helpottanut merkittävästi potilastoimistojen arkea. Työpäivien sisältöä voidaan järjestellä aiempaa paremmin, kun puhelutulva saadaan hallintaan järjestelmän avulla”, toteaa Espoon terveysasematoiminnan johtava ylilääkäri Tuija Kumpulainen.

”TDC on Espoon  kaupungin kokonaistoimittaja tietoliikenne- ja kommunikaatiopalveluiden osalta. Tämän kaltaisten asiakaskohtaisten lisäpalveluiden suunnittelu ja toteutus on tärkeä osa meidän välistämme kehittämiskumppanuutta, jossa olemassa olevien palveluiden päälle rakennetaan kaupungin liiketoimintoja tukevia ratkaisuja”, sanoo TDC:n yritysliiketoiminnan johtaja Pasi Mäki.

Terveysasemien puhelinvarauksiin vastaava henkilöstö koulutettiin järjestelmän käyttöön ennen projektia ja Espoon kaupunki informoi kuntalaisiaan kotiin jaettavilla tiedotteilla, terveysasemilla ja mm. kampanjamainontana lähiliikenteen busseissa. Järjestelmä otettiin käyttöön kaikilla Espoon terveysasemilla joulukuun 2010 loppuun mennessä.

Lisätiedot:

Pasi Mäki, johtaja, yritysliiketoiminta

Aurora Innovation Ab
Mikael Liias
Country Manager

Espoon kaupunki, terveysasematoiminta
Tuija Kumpulainen, johtava ylilääkäri
p. 046 877 1914

Espoo on Suomen toiseksi suurin kaupunki monipuolisine palveluineen ja viihtyisine asuinympäristöineen - asukkaita on yli 244 000. Espoon kaupungin palveluksessa työskentelee yli 14 000 henkilöä. www.espoo.fi

Me TDC:llä keskitymme yritysasiakkaisiin ja tarjoamme heille paitsi liiketoimintaa tukevat telepalvelut myös markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Valtakunnallinen EPSI Rating tutkimus vahvisti, että TDC on teleoperaattoreiden palvelujohtaja, sillä TDC:llä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat yritysten dataverkkopalveluissa. Saavutimme ykköstilan kaikilla viidellä osa-alueella: imago, asiakkaiden odotukset, tekninen ja asiakaspalvelun laatu sekä palveluiden hinta–laatu -suhde. Parhaan palvelun varmistamiseksi TDC toimii omalla nimellään kaikissa Pohjoismaissa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2009 noin 4,8 miljardia euroa ja henkilöstöä n. 13.000. Ja vaikka olemmekin jo Suomen toiseksi suurin yritysverkkojen tarjoaja, tunnustamme nöyränä, että numerot eivät ratkaise. Tärkeintä on mutkaton yhteistyö, jossa osaavat ihmiset pistävät asiat kuntoon ja tekevät hankkeista totta.
www.tdc.fi

Aurora Innovation
Vuonna 1996 perustetulla Aurora Innovationilla on asiakkaita Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Aurora Innovation auttaa ihmisiä ja yrityksiä saamaan yhteyden toisiinsa TeleQ- ja CallControl-palvelujen avulla. TeleQ poistaa puhelinjonot ja tarjoaa takaisinsoiton sovittuna ajankohtana. 70 % Ruotsin väestöstä käyttää nykyisin TeleQ:ta, pääasiassa hoitoalan sovelluksissa. CallControl on Smartphone-puhelimiin suunniteltu sovellus, joka huolehtii puheluistasi
kun et voi vastata. www.aurorainnovation.se