TDC tuo asiakkailleen IPv6:n ja globaalit yritysliittymät

Yritysasiakkaisiin keskittynyt teleoperaattori TDC tuo asiakkailleen kiinteisiin internet-liittymiin täyden IPv6-liikenteen tuen maaliskuun alusta. Samalla TDC vahvistaa kansainvälisiä internet-palveluitaan, joiden avulla globaalisti toimivat yritysasiakkaat voivat hoitaa kaikkien toimipisteiden tietoliikenneyhteydet TDC:n Global Internet -palvelun kautta.

TDC on Suomessa ensimmäinen suurista operaattoreista, joka tarjoaa asiakkaidensa kiinteille internet-yhteyksille täyden tuen IPv6-tietoliikenteelle. IPv6-tuki on valmiina kaikissa uusissa TDC:n internet-liittymissä ja myös nykyiset asiakkaat voivat halutessaan aktivoida sen. IPv6:n käyttöönotto ei vaadi asiakkaalta täysimittaista siirtymistä siihen, vaan vanha IPv4-protokolla on yhä rinnakkain käytettävissä.

"IPv6 on se tulevaisuus, johon on aikanaan pakko kaikkien siirtyä. Käyttöönotossa on ollut vähän muna-kana -ongelmaa, kun tarjonta on odottanut kysyntää ja kysyntä tarjontaa. Nykyään uudet laitteet ja käyttöjärjestelmät hyödyntävät oletuksena IPv6:a, joten alkaa olla korkea aika kerätä siitä käytännön kokemuksia", toteaa TDC:n Dataratkaisut-yksikön liiketoimintapäällikkö Esa Mäkitalo.

Maaliskuun alusta TDC:n asiakkaille on tarjolla myös Global Internet -palvelu, jonka avulla globaalisti toimivat yritykset voivat hoitaa kaikkien toimipisteidensä internet-yhteydet TDC:n kautta. Palvelu hyödyntää TDC:n laajaa kumppaniverkostoa ympäri maailman ja helpottaa merkittävästi yritysten tietoliikenneyhteyksien hallintaa. Tämä tarkoittaa, että yritysten oma IP VPN -verkko voidaan laajentaa globaaliksi internetin yli suojatulla VPN-yhteydellä.

"Ympäri maailmaa toimivilla yrityksillä on ollut internet-operaattorien kanssa edessään aikamoinen viidakko, kun sekä käytännöt, tekniikka että toimintatavat vaihtelevat maasta ja maanosasta toiseen. Samaan aikaan tarve kansainvälisille yritysliittymille kasvaa koko ajan, joten globaalien yhteyksien hoitaminen yhdeltä luukulta on asiakkaillemme tervetullut palvelu", TDC:n teknologiajohtaja Jorma Mellin kertoo.

Esa Mäkitalo, liiketoimintapäällikkö, p. 030 994 3242

Jorma Mellin, teknologiajohtaja, p. 030 994 4762

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011 ja 2012). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi