Ensimmäiset Teboil-mekaanikot valmistuivat

Autojen huoltotoiminnan määrätietoinen kehittäminen Teboil-ketjussa saavutti jälleen yhden etapin, kun ensimmäiset Teboil-mekaanikot valmistuivat. Todistukset jaettiin 8. toukokuuta Teboilin ja Teboil-kauppiaiden yhteisessä Linkki-tapahtumassa. Mekaanikkokoulutukseen osallistuu kolmessa aloitusryhmässä yli 20 asentajaa. Näistä ensimmäiset neljä valmistuivat Helsingin, Turun, Jyväskylän ja Hyrylän huoltamoille.

- Teboil-ketjun automaattiasemien kasvaessa voimakkaasti on tärkeää, että myös konseptiimme kuuluvaa autonhuoltoa kehitetään. Tästä asiakkaiden arvostaman palvelun kehittämisestä oivana esimerkkinä ovat Huoltokeskuksiimme valmistuvat Teboil-mekaanikot, totesi huoltamoyksikön johtaja Heikki Lenkkeri jakaessaan todistukset tuoreille ammattimiehille.

Mekaanikkokoulutus käynnistyi vuoden 2006 alussa yhteistyössä Työtehoseuran Aikuiskoulutuskeskuksen kanssa. Tutkintopohjaisen koulutuksen kesto on 1,5 vuotta ja se toteutetaan pääsääntöisesti oppisopimuspohjaisena. Koulutuksen koordinaattorina ja vastuutahona on TTS. Kouluttajina on käytetty TTS:n omien kouluttajien lisäksi erikoisasiantuntijana autosähkötekniikassa Diagno Finland Oy:tä ja korjaamoiden toiminnan ohjauksessa Axicon Oy:tä.

Mekaanikkokoulutus on osa Teboilin Huoltokeskus-konseptin kehittämistä.

Yhtiön huoltotoiminnalla on selvä päämäärä. Teboil Huoltokeskukset haluavat olla ammattimaisesti toimivia huoltokorjaamoja, jotka pystyvät tarjoamaan autoileville asiakkaille kiinnostavan palvelukokonaisuuden helposti ja luotettavasti. Teboil-mekaanikkokoulutuksen tavoitteena on varmistaa, että ketjussa oleva ammattitaito riittää uuden autokannan huoltopalveluihin ja tyydyttää autoilevien asiakkaiden tarpeet niin teknisen osaamisen kuin asiakaspalvelun suhteen.

Teboil-ketjussa toimii tällä hetkellä 35 Huoltokeskus-nimikkeen alla toimivaa asemaa. Lisäksi huoltopalveluja saa yli 100 muulta Teboil-huoltamolta. Kaikkiaan Teboil-ketjussa on 357 liikepaikkaa.

Kuvateksti: Teboil-mekaanikkokoulutus rakentuu autosähköasentajien ammattitutkinnon pohjalle. Siihen kuuluu näyttökoe, jossa mekaanikot käytännössä joutuvat osoittamaan osaamisensa. Näyttökokeen läpäisseet saavat autosähkömekaanikon paperit.

Lisätietoja: Oy Teboil Ab, huoltamoyksikön johtaja Heikki Lenkkeri, puh. 0400 155 193.