JET ON NYT TEBOIL EXPRESS-AUTOMAATTIASEMA

Teboil-asemaverkosto laajentui 1.5.2007 alkaen 49 automaattiasemalla, kun JET-ketju siirtyi Teboilin omistukseen. JET -asemat saavat kesän aikana uuden Express -ilmeen ja vahvistavat nykyisen Teboil-asemaverkoston palveluntarjontaa ja kilpailukykyä. Nyt Teboil Express -asemien määrä on jo 17. Teboil Express -aseman tuotevalikoimaan kuuluvat 95- ja 98-oktaaniset bensiinit sekä dieselöljy. Maksuvälineinä käyvät käteinen raha, pankkikortit, Teboilin omat kortit, Visa Electron sekä yleisimmät luottokortit.

JET ehti toimia Suomen markkinoilla 14 vuoden ajan. Tänä aikana kilpailu polttoainemarkkinoilla kiristyi merkittävästi. ”Uskon, että Teboil Express -asemilla on hyvät mahdollisuudet nousta hintatietoisten kuluttajien suosikiksi. Asiakaspalaute on ollut uteliaan positiivista ja uusi konsepti on otettu hyvin vastaan autoilijoiden keskuudessa”, toteaa johtaja Ari Rajala. ”Pidämme huolen Teboil Express -asemien toiminnan laadusta ja tulemme jatkossa tarjoamaan mahdollisuuden yhä laajenevalle automaattiasemien asiakaskunnalle tankata pysyvästi edulliseen nettohintaan”, lupaa Rajala. Nettohintaiset asemat ovat yleistymässä eikä niillä myönnetä alennuksia.

Öljyalan haasteeksi on muodostumassa huoltoasematoiminnan jakautuminen yhä selkeämmin automaattiasemiin sekä pääteiden ja taajamien massiivisiin monipalveluyksiköihin. Automaattinen polttoaineiden jakelu on jo nyt vallannut merkittävän aseman markkinoilla ja on selkeästi kasvavan asiakaskunnan valinta. Automaattiasemien kautta myytävien moottoribensiinien osuus on noussut yli 10 % kuluneen kolmen vuoden aikana ja oli 44 % vuonna 2006.

”Huoltamotoiminta on uusien vaatimusten edessä, kun se joutuu hakemaan linjausta alan strategisiin kysymyksiin kannattavuuden heikentymisen uhan alla. Öljyalalla investoidaan kuitenkin edelleen merkittävästi suuriin liikenneasemayksiköihin sekä toisaalta automaattiasemiin”, kertoo Oy Teboil Ab:n huoltamoyksikön johtaja Heikki Lenkkeri. ”Olemme valmiita öljyalan muutoksiin ja tulemme jatkossakin olemaan selkeästi Suomen toiseksi suurin öljy-yhtiö”, vakuuttaa Lenkkeri.

Teboilin jakeluverkostoon kuuluu nyt 192 huoltoasemaa, 117 automaattiasemaa, 49 Express-asemaa ja 209 ammattiliikenteen D-automaattiasemaa.

Lisätietoja:
Heikki Lenkkeri, huoltamoyksikön johtaja, Oy Teboil Ab, p. 0400 155193