LIBANONIN JOHTAVA TELEOPERAATTORI TECNOMENIN ASIAKKAAKSI

LIBANONIN JOHTAVA TELEOPERAATTORI TECNOMENIN ASIAKKAAKSI Tecnomen Oyj on toimittanut unified messaging -järjestelmän Libanoniin FTML Service Cellulaire Libanille. Järjestelmä sisältää mm. Internet messaging, Text-to-Speech ja Speech Recognition -toiminnot tässä vaiheessa 50.000 käyttäjälle, ja se on jo otettu kaupalliseen käyttöön. Kaupan arvo on noin 1.1 miljoonaa euroa. Libanon on yksi ensimmäisistä Lähi-idän maista, joissa telekommunikaatio- markkinat on avattu kilpailulle. Matkapuhelinmarkkinat kasvavat maassa vahvasti, ja käyttöaste on tällä hetkellä noin 18%. Vuonna 1996 perustettu FTML on tällä hetkellä Libanonin johtava matkapuhelinoperaattori. "Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tuoda uusimmat matkaviestintäratkaisut Libanonin markkinoille yhdessä FTML:n kanssa. Libanonin matkapuhelinmarkkinat ovat alueen edistyneimpiä, ja toimitus takaa FTML:lle johtavan aseman langattoman viestinnän palveluissa", Tecnomen Middle Eastin johtaja Matti Kakko kertoo. Tecnomenilla on Dubaissa myynti- ja asiakaspalvelutoimisto, jonka myyntialueeseen kuuluvat Lähi-itä ja Afrikka.Tecnomen suunnittelee ja valmistaa tietoliikennejärjestelmiä teleoperaattoreille ja palveluntarjoajille kaikkialla maailmassa. Sen tuotteita ovat viestintäjärjestelmät ja langattomat Internet-ratkaisut sekä ennakkomaksu- ja henkilöhakujärjestelmät. Tecnomenillä on 12 toimipistettä eri puolilla maailmaa ja sen suunnittelemia järjestelmiä on toimitettu yli 50 asiakkaalle. Yhtiö perustettiin vuonna 1978 ja sen palveluksessa työskentelee yli 500 henkilöä. Tecnomen on listattu Helsingin Pörssissä. Lisätietoja: Markkinointijohtaja Sari Aapola, puh. 09-8047 8415 tai Tecnomen Middle East, Matti Kakko, General Manager, puh. +971 4883 8268 www.tecnomen.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00220/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00220/bit0001.pdf