Tecnomen Holding Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset

Report this content

TECNOMEN HOLDING OYJ:N YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET Tecnomen Holding Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous käsitteli 15.5.2001 Tecnomen Holding Oyj:n ja Tecnomen Oyj:n hallitusten 5.4.2001 allekirjoittaman sulautumissuunnitelman. Tecnomen Holding Oyj:n yhtiökokous hyväksyi sulautumissuunnitelman ja Tecnomen Oyj sulautuu Tecnomen Holding Oyj:hin sulautumissuunnitelman mukaisesti. Sulautuminen tulee voimaan, kun sulautuminen on rekisteröity kaupparekisteriin. Sulautumisen täytäntöönpanon suunniteltu rekisteröintiajankohta on 31.12.2001. Sulautumisen tultua voimaan Tecnomen Holding Oyj:n toiminimi on Tecnomen Oyj. Tecnomen Holding Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi sulautumissuunnitelmaan sisältyvän hallituksen ehdotuksen, jonka mukaisesti Tecnomen Oyj:n hallituksen 9.6.2000 tekemä päätös optio- oikeuksista, perustuen 18.5.2000 pidetyn Tecnomen Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen antamaan valtuutukseen, korvataan Tecnomen Holding Oyj:n antamalla optio-ohjelmalla vastaavin ehdoin. Tecnomen Oyj:n optioehtojen mukaisesti, mikäli Tecnomen Oyj päättää sulautua sulautuvana yhtiönä toiseen yhtiöön, optio-ohjelma korvataan vastaanottavan yhtiön antamalla uudella optio-ohjelmalla vastaavin ehdoin. Optio-ohjelman ehtojen mukaisesti hallitus voi antaa optio-oikeuksia hallituksen määrittämille yhtiön tai sen tytäryhtiön palveluksessa oleville avainhenkilöille sekä Tecnomen Oyj:n kokonaan omistamalle tytäryhtiölle, joka voi myöhemmin tarjota omistamiaan optio-oikeuksia Tecnomen Oyj:n tai sen tytäryhtiön palveluksessa oleville tai palvelukseen rekrytoitaville henkilöille. Sulautumisesta johtuen Tecnomen Oyj:n hallitus on päättänyt, että optio- oikeuksia ei jaeta. Tecnomen Oyj:n optio-ohjelman ehtojen mukaisesti optio-oikeudet oikeuttavat merkitsemään enintään 2.082.500 kappaletta Tecnomen Oyj:n 0,04 euron nimellisarvoista osaketta. Osakkeen merkintähinta on 8,50 euroa. Osakemerkintöjen vuoksi Tecnomen Oyj:n osakepääoma voi nousta enintään 83.300 eurolla. Sulautumissuunnitelmassa sovitun vaihtosuhteen mukaisesti yksi Tecnomen Oyj:n osake vastaa 1,080883 Tecnomen Holding Oyj:n osaketta. Osakkeiden vaihtosuhteen vuoksi optio-oikeuksien ehdot muuttuvat siten, että optio-oikeuksia annetaan 2.250.938 kappaletta, jotka oikeuttavat merkitsemään enintään 2.250.938 kpl Tecnomen Holding Oyj:n 0,08 euron nimellisarvoista osaketta. Osakkeen merkintähinta on 7,86 euroa. Optio-oikeuksista 900.375 kpl on A-optioita, joiden mukainen osakkeiden merkintäaika on 1.10.2002 - 31.5.2005 ja 1.350.563 kpl B- optioita, joiden mukainen osakkeiden merkintäaika on 2.5.2004 - 31.5.2005. Osakemerkintöjen vuoksi Tecnomen Holding Oyj:n osakepääoma voi nousta enintään 180.075 eurolla. TECNOMEN HOLDING OYJ Pentti Yliheljo Toimitusjohtaja Lisätietoja: Tecnomen Oyj Kristiina Hoppu, päälakimies puhelin (09) 804 781 Jakelu: HEX Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010516BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010516BIT00360/bit0001.pdf