• TECNOMEN OYJ/

Tecnomen toimittaa unified messaging -viestintäjärjestelmän etelä-afrikkalaiselle cell c:lle siemensin kautta

TECNOMEN TOIMITTAA UNIFIED MESSAGING -VIESTINTÄJÄRJESTELMÄN ETELÄ- AFRIKKALAISELLE CELL C:LLE SIEMENSIN KAUTTA Tecnomen Oyj toimittaa eZONER-viestintäjärjestelmän etelä- afrikkalaiselle mobiilioperaattorille Cell C:lle osana Siemens Information and Communications Groupin (I and C Group) verkkotoimitusta. Järjestelmä palvelee miljoonaa käyttäjää, ja se otetaan kaupalliseen käyttöön ennen tämän vuoden loppua. Kaupan arvo Tecnomenille on noin neljä miljoonaa euroa. Etelä-Afrikassa on kehittynyt mobiiliverkko ja kaksi operaattoria, joilla on yhteensä noin 9 miljoonaa tilaajaa. Cell C, joka sai lisenssinsä viime kuussa, haastaa ne uutena operaattorina ja ottaa käyttöön kolmannen GSM-verkon ennen joulua. Se tavoittelee 15 - 20%:a markkinoista ennen vuotta 2007. Etelä-Afrikassa on yli 40 miljoonaa asukasta. Tämä on Tecnomenin ensimmäinen sopimus Afrikan markkinoilla. "Menestyksemme tässä kaupassa alan kovimpia kilpailijoita vastaan perustuu tuoteosaamisemme lisäksi vahvaan kumppanuuteen ja sitoutumiseemme paikalliseen palveluun ja asiakassuhteisiin, kommentoi Tecnomenin toimitusjohtaja Vesa Helkkula. "Siemens ISS (Integration Solutions and Services) ja Cell C haluavat tarjota kuluttajille mahdollisuuden käyttää matkapuhelimia tehokkaasti arkipäivän toimissa", Siemens Telecommunicationsin COO Pete da Silva sanoo. "Tecnomen eZONER tukee tätä tavoitetta, koska järjestelmä voidaan helposti laajentaa tarpeiden muuttuessa ja käytön lisääntyessä. Tecnomenin ratkaisu, joka perustuu avoimiin standardeihin ja teknologiaan, on pitkän tähtäimen arkkitehtuuri. Se tulee tuottamaan Cell C:lle palvelutuottoja ja sen asiakkaille jatkuvasti kehittyviä palveluja. Siemensin ja Tecnomenin välinen tiivis yhteistyö on erittäin merkittävä yhteiselle ja asiakkaamme Cell C:n menestykselle", hän jatkaa. TECNOMEN OYJ Vesa Helkkula toimitusjohtaja Lisätietoja: toimitusjohtaja Vesa Helkkula, puh. 09-8047 81 tai markkinointijohtaja Sari Aapola, puh. 09-8047 8415. Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00360/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00360/bit0002.pdf