Tecnomenille 2,4 miljoonan euron viestintä- ja ennakkomaksujärjestelmien

Report this content

TECNOMENILLE 2,4 MILJOONAN EURON VIESTINTÄ- JA ENNAKKOMAKSUJÄRJESTELMIEN TILAUKSET BRASILIALAISELTA CLARO DIGITALILTA Tecnomen Oyj laajentaa Claro Digitalin (Telet cellular service) puheposti- ja ennakkomaksujärjestelmiä. Claro Digital kuuluu Telecom Américas ryhmään, joka on eräs Latinalaisen Amerikan merkittävimmistä teleoperaattoreista. Tilaukset sisältävät olemassa olevien ennakkomaksu- ja viestintäjärjestelmien kapasiteetin laajennuksia sekä uusien ominaisuuksien toimituksia ennakkomaksupalveluun. Toimitusten myötä Claro Digitalin ennakkomaksupalvelun tilaajamäärä kasvaa 800 000 käyttäjään. Tilausten arvo on noin 2,4 miljoonaa euroa, ja ne toimitetaan vuoden 2001 aikana. Claro Digitalin matkapuhelinverkot kattavat Brasilian eteläosan, Rio Grande do Soulin. Alue on yksi Brasilian vauraimmista osavaltioista, ja siellä on noin 10 miljoonaa asukasta. Claro Digital palvelee yli 600 000 tilaajaa, ja sen vuosikasvu on ollut viime aikoina yli 100 prosenttia. Sopimus lujittaa edelleen Tecnomenin kilpailuasemaa Latinalaisessa Amerikassa sekä vahvistaa mahdollisuuksia toimittaa Tecnomenin tuotteita ja palveluita muillekin Telecom Américas ryhmään kuuluville yrityksille Brasiliassa ja muissa Latinalaisen Amerikan maissa. Pelkästään Brasiliassa Telecom Américasilla on yli 3 500 000 tilaajaa. Telecom Américas ryhmään kuuluvat Brasiliassa matkapuhelinoperaattorit TESS, ATL, Telet ja Americel. "Yhteistyömme Claro Digitalin kanssa on ollut erittäin antoisaa ja tuloksellista kummallekin osapuolelle. Hyvänä esimerkkinä yhteistyöstämme on se, että monet nyt toimitettavista ominaisuuksista suunniteltiin yhteistyössä Claro Digitalin kanssa. Olen varma, että nämä uudet toiminnallisuudet tarjoavat Claro Digitalille selvän edun kiristyvässä markkinatilanteessa", toteaa Kimmo Aura, Tecnomenin Latinalaisen Amerikan liiketoimintajohtaja. Telecom Américas ryhmän omistaa América Móvil (Meksiko), Bell Canada ja SBC Communications (USA). Telecom Américas tarjoaa langattomia matkapuhelin- ja viestintäjärjestelmäpalveluitaan Latinalaisen Amerikan johtavilla markkinoilla. Tecnomen kehittää ja toimittaa lisäarvopalvelujärjestelmiä teleoperaattoreille ja palveluntarjoajille. Yhtiö on yksi maailman johtavista viestintäjärjestelmien toimittajista ja edelläkävijä langattomien Internet-ratkaisujen kehittäjänä. Yhtiön Intelligent Network -yksikkö toimittaa ennakkomaksujärjestelmiä matkapuhelinoperaattoreille. Yhtiön tuotteita ovat lisäksi henkilöhakujärjestelmät. Tecnomen myy ja markkinoi tuotteitaan ja palvelujaan maailmanlaajuisesti. Brasiliassa Tecnomen on toimittanut ennakkomaksujärjestelmiään neljälle matkapuhelinoperaattorille. Yhtiöllä on 13 toimipistettä eri puolilla maailmaa, ja sen tuotteita on toimitettu yli 30 maahan. Espoossa 25.9.2001 TECNOMEN OYJ Vesa Helkkula toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Vesa Helkkula, toimitusjohtaja, Tecnomen Oyj, puh. (09) 804 781 Kimmo Aura, liiketoimintajohtaja, Latinalainen Amerikka, puh. +55 11 5505 9774 www.tecnomen.com JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00400/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00400/bit0002.pdf