KORJAUS: Tecnotree voitti 3,8 miljoonan dollarin integroidun laskutuksen, tilaajahallinnan ja asiakaspalvelujärjestelmän tilauksen Afrikasta

3.6.2011 klo 13:45

KORJAUS: Yhtiön 3.6.2011 klo 8:30 antaman suomenkielisen pörssitiedotteen otsikkoa ja toisen kappaleen sanamuotoa on tarkennettu.

Tecnotree on voittanut uuden tilauksen Afrikan johtavalta operaattoriryhmältä toimittaakseen Tecnotree AgilityTM Convergent Billing, Subscription Management ja Customer Care -ratkaisut. Toimituksen yhteydessä standardoidaan sovellus- ja operatiiviset käytännöt ryhmän eri operaattorien välillä sekä saatetaan ratkaisut tarjolle operaattorin oman pilvipalvelun kautta. Tilauksen arvo on 3,8 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

”Tecnotreen uudessa missiossa kiinnitetään erityistä huomiota operaattorien liiketoiminnan kokonaisarvon kasvattamiseen kehittämällä asiakassuhteiden hallintaa. Nyt Afrikkaan toimitettavien ratkaisujen avulla keskitetään laskutustoimintoja sekä tehostetaan asiakaspalvelua. Lisäksi edistyksellinen pilvipalvelumallin mukainen järjestelmän käyttöönotto (private cloud) parantaa merkittävästi operaattorin sijoittaman pääoman tuottoa,” sanoo Tecnotree Convergence Ltd –tytäryhtiön toimitusjohtaja Atul Chopra.

Tecnotree AgilityTM –tuoteperhe jakaantuu kolmeen tuotelinjaan: Revenue, Customer ja Value, joilla televiestintäpalveluiden tarjoajat voivat kehittää liiketoimintaansa kohti digitaalisia markkinapaikkoja. Revenue tuotelinja kattaa modulaariset, integroidut hinnoittelu-, laskutus-, jakelunhallinta- ja resurssienhallintasovellukset. Customer tuotelinja koostuu tuotteista, joilla hoidetaan palveluiden aktivointi, asiakastuki, tuotehallinta sekä asiakkaan elinkaaren hallinta. Value sisältää sisältö- ja viihdepalveluratkaisut sekä viestintäsovellukset. Tuoteperheeseen kuuluu myös tuotelinjoja tukevia palvelualustoja, joiden avulla liitytään televerkkoihin.

Kaj Hagros

Kaj Hagros, toimitusjohtaja, p. 040 849 1749

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, viestimiseen, asiakkuudenhallintaan ja sisältöliiketoimintaan. Tecnotreen ratkaisujen avulla tietoliikennepalvelujen tarjoajat voivat kasvattaa liiketoimintaansa luomalla digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja, ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tecnotree tunnetaan joustavuudestaan ja sitoutuneisuudestaan. Yhtiöllä on yli 900 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti yli 120 operaattoria. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com