Sisäpiiritieto: Tecnotree Oyj aikoo laskea liikkeeseen pakollisesti vaihdettavia debentuurivaihtovelkakirjoja 30 miljoonan arvosta

Tecnotree Oyj sisäpiiritieto 18.4.2023 klo 9:01

Tecnotree Oyj ("Liikkeeseenlaskija") ilmoittaa aikovansa käynnistää yhteensä 30 miljoonan euron (300 kappaletta 100 000 euron arvoista velkakirjaa) pakollisesti vaihdettavan debentuurivaihtovelkakirjalainan ("Velkakirja") liikkeeseenlaskun.

Tavoitteena on tukea Tecnotreen tutkimus- ja kehitystyötä, laajentaa sen nykyistä tuotevalikoimaa sekä rahoittaa yritysjärjestelyitä. Lisäksi varoja voitaisiin käyttää liikkeessä olevien Tecnotreen osakkeiden hankkimiseen yleiseen treasury-, yritystoimintoihin, kannustinjärjestelmiin, osakkeiden takaisinosto- ja mitätöintitarkoituksiin.

Velkakirjat tarjotaan Liikkeeseenlaskijan osakkeenomistajien merkittäväksi. Ylimerkintätapauksessa Velkakirjat allokoidaan merkitsijöille heidän Liikkeeseenlaskijan omistuksensa suhteessa liikkeeseenlaskupäivänä.

Velkakirjojen liikkeeseenlaskua voidaan kasvattaa 60 miljoonaan euroon (600 kappaletta 100 000 euron arvoista Velkakirjaa) riippuen osakkeenomistajien kiinnostuksesta järjestelyyn.

Velkakirjoille maksetaan 0,01 % vuosikorkoa.

Velkakirjojen vähimmäismerkintä on 100 000 euroa, joka vastaa yhtä Velkakirjaa. Velkakirjat ovat voimassa 5 vuotta. Velkakirjat eivät ole siirrettävissä, ne ovat vakuudettomia eikä niitä listata. Velkakirjoilla on huonompi etuoikeus kuin Liikkeeseenlaskijan muilla velkasitoumuksilla.

Jokainen Velkakirja oikeuttaa sen haltijan muuttamaan lainan Tecnotreen osakkeiksi vaihtoajan aikana. Vaihtoaika alkaa liikkeeseenlaskupäivän ensimmäisenä vuosipäivänä ja päättyy liikkeeseenlaskupäivän viidentenä vuosipäivänä. Vaihtohinta on alempi seuraavista: (i) 5 prosenttia alle 10 päivän liukuva Tecnotreen osakekurssin keskiarvo Nasdaq Helsingin pörssissä vaihtopyynnön päivämäärästä tai (ii) Liikkeeseenlaskijan osakkeen päätöskurssi Nasdaq Helsingin pörssissä järjestelyn julkistamista välittömästi edeltävänä kaupankäyntipäivänä. Velkakirjat vaihdetaan pakollisesti Tecnotreen osakkeiksi liikkeeseenlaskupäivän viidentenä vuosipäivänä, ellei niitä vaihdeta aikaisemmin vapaaehtoisesti.

Lisäksi jokaiselle Velkakirjan haltijalle annetaan 100 000 Liikkeeseenlaskijan osakkeiden merkintään oikeuttavaa warranttia kutakin Velkakirjaa kohden. Kukin warrantti oikeuttaa yhteen Tecnotreen osakkeeseen. Warranttien perusteella merkittävien osakkeiden merkintähinta on 0,90 euroa osakkeelta. Warrantit ovat voimassa 5 vuotta.

Olettaen, että liikkeeseen lasketaan 300 Velkakirjaa (yhteensä 30 miljoonan euron arvosta) ja ottaen huomioon Liikkeeseenlaskijan osakkeen päätöskurssi Nasdaq Helsingin pörssissä 17.4.2023 (eli järjestelyn julkistamispäivää välittömästi edeltävänä kaupankäyntipäivänä), Velkakirjat ja warrantit ovat vaihdettavissa vähintään 82 724 000 Tecnotreen osakkeeksi (mikä tarkoittaisi noin 20,54 %:n laimennusvaikutusta Tecnotreen nykyiseen osakemäärään). Lopullinen laimennus voi kuitenkin olla suurempi riippuen yllä olevan kappaleen mukaisesti määräytyvästä Velkakirjojen lopullisesta vaihtohinnasta.

Alla mainitut Tecnotreen osakkeenomistajat ovat antaneet merkintätakuun Velkakirjojen merkintään 25 miljoonaan euroon (250 Velkakirjaa) asti. Nämä osakkeenomistajat ovat Markku Wilenius, Padma Ravichander ja Oy Hammarén & Co Ab.

Tecnotree odottaa julkaisevansa kaupan lopulliset ehdot (mukaan lukien merkintäaika ja ohjeet Velkakirjojen liikkeeseenlaskuun osallistumisesta) viimeistään 3.5.2023.

”Velkakirjalainan liikkeellelasku tukee Tecnotreen suurten osakkeenomistajien vahvaa sitoutumista kasvustrategiaamme, jonka tavoitteena on luoda kestäviä ekosysteemejä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Kunnianhimoisten kasvusuunnitelmien, mukaan lukien jatkuvat yritysjärjestelyt, lisäksi haluamme säilyttää vahvan taloudellisen aseman”, sanoo Tecnotree Oyj:n talousjohtaja Indiresh Vivekananda.

”Tämä järjestely on linjassa Tecnotreen aggressiivisesti tavoitteleman kasvu- ja laajentumisstrategian kanssa ja vahvistaa kykyämme toteuttaa se. Meillä on ilo kutsua osakkeenomistajamme mukaan tähän Tecnotreen kasvumahdollisuuteen”, sanoo Neil Macleod, Tecnotree Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

"Järjestely parantaa Tecnotreen kykyä tulla globaaliksi toimijaksi AI-ML- ja 5G-markkinoilla ja auttaa monipuolistamaan liikevaihtovirtojamme entisestään. Tämä tukee Tecnotreen kykyä kehittää ja innovoida teknologiaratkaisuaan”, sanoo Tecnotree Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja Jyoti Desai.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen BSS-toimittaja (Business Support System), jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Yhtiöllä on yli 40 vuoden vankka kokemus alalta, ja se on ensimmäisten yritysten joukossa, jotka ovat saaneet TM Forumin myöntämän Platinum Badge -tunnustuksen avoimille API-standardeille. Sen ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisu sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelujen tarjoajille, mikä luo muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös Fintech-ratkaisun ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä
Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V. Tutustu lisää www.tecnotree.com