Sisäpiiritieto: Tecnotree solmi omaisuuserien ostosopimuksen Cognitive Scale Inc.:n kanssa

Tecnotree Oyj sisäpiiritieto 11.12.2022 klo 18:15

Tiedotteemme 9.12.2022 “Tecnotree aikoo hankkia johtavan pohjoisamerikkalaisen tekoäly- ja koneoppimisalustan CognitiveScalen 5G-käytön kasvattamiseksi” jälkeen Tecnotree on solminut omaisuuserien ostosopimuksen Yhdysvalloissa sijaitsevan CognitiveScale Inc.:n kanssa. Sopimus kattoi kaikki CognitiveScale Inc.:n immateriaalioikeudet, mukaan lukien sen Truststar-, Cortex- ja Certfai-alustat sekä lisäksi CognitiveScale Inc.:lle myönnettyjen 108 patentin siirron Tecnotreelle. CognitiveScale Inc.:n ohjelmistoalusta on tällä hetkellä vertikaalistettu terveydenhuolto-, vakuutus-, kiinteistö- ja fintech-aloilla.

Tecnotree on ostanut yllä olevat omaisuuserät 600 000 dollarin kauppahintaan käteisellä. Kauppaan sisältyi CognitiveScale Inc.:n yhtiön velkaa, joiden vakuutena patentit ja immateriaalioikeudet olivat.  Tecnotree Oyj:n vastattavaksi ottamien velkojen arvo korkokuluineen on 5,4 miljoonaa dollaria. Kaupan kokonaishinta Tecnotreelle on 6 miljoonaa dollaria. Tecnotree säilyttää ohjeistuksensa vuodelle 2022.

Tecnotree haluaa painottaa, että kyseessä on rajoitetun omaisuuserän hankinta eikä julkisesti saatavilla olevat tiedot CognitiveScalen historiallisesta suoriutumisesta ole välttämättä viitteelliset Tecnotreen mahdollisesta liikevaihtopotentiaalista kauppaan perustuen. Tecnotree odottaa sen vuosittaisen toistuvan liikevaihdon kasvavan kaupan myötä 5 miljoonaa dollaria vuonna 2023.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +91 98454 90584

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen BSS-toimittaja (Business Support System), jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Yhtiöllä on yli 40 vuoden vankka kokemus alalta, ja se on ensimmäisten yritysten joukossa, jotka ovat saaneet TM Forumin myöntämän Platinum Badge -tunnustuksen avoimille API-standardeille. Sen ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisu sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelujen tarjoajille, mikä luo muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös Fintech-ratkaisun ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä
Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V. Tutustu lisää www.tecnotree.com