Tecnotree aikoo hankkia johtavan pohjoisamerikkalaisen tekoäly- ja koneoppimisalustan CognitiveScalen 5G-käytön kasvattamiseksi

Sisäpiiritieto 9.12.2022 klo 12.40

Tecnotree arvioi tämän yritysoston todennäköisesti kasvattavan ARR-liikevaihtoa 5 miljoonalla eurolla vuonna 2023. Osapuolet odottavat saavansa mahdollisen yritysoston päätökseen vuoden 2022 aikana, mikäli ennakkoehdot, sisältäen yritys-, hallitus ja sopimushyväksynnät täyttyvät. Tecnotree kertoo lisätietoja yritysoton taloudellisista vaikutuksista vuoden 2023 ohjeistuksen antamisen yhteydessä. Tecnotree ja CS päättävät sopivasta transaktion rakenteesta ennen yritysoston saattamista päätökseen.

CognitiveScale (CS) on yhdysvaltalainen edelläkävijä tekoälytekniikan alalla. Yritys tarjoaa ratkaisuja skaalautuvan tekoälyn kehittämiseen ja käyttöönottoon yrityksissä. CognitiveScalen taustalla on yli 100 myönnettyä tekoälypatenttia, ja sen palkittu Cortex Platform antaa yrityksille mahdollisuuden lisätä luotettavaa tekoälyä liiketoimintaprosessien päätöksentekoon ja sovelluksiin maksimoiden asiakaskokemuksen ja toiminnan tehokkuuden. Alusta tarjoaa tällä hetkellä hyperpersonoituja tietoja yli 100 miljoonalle asiakkaalle terveydenhuollon, kiinteistöalan, pankkiliiketoiminnan, vakuutusliiketoiminnan ja kaupan aloilla. CognitiveScale on myös saanut Maailman talousfoorumin (WEF) tunnustuksen siitä, että se vaikuttaa myönteisesti liiketoimintaan ja yhteiskuntaan vastuullisen tekoälyn avulla. Yhtiön taustalla on Norwest Venture Partnersin, Intel Capitalin, IBM:n, Westly Groupin, M12:n (Microsoft Ventures), Anthemin ja USAA:n sijoituksia.

Tecnotree pitää vuoden 2022 ohjeistuksen ennallaan.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +91 98454 90584

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen BSS-toimittaja (Business Support System), jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Yhtiöllä on yli 40 vuoden vankka kokemus alalta, ja se on ensimmäisten yritysten joukossa, jotka ovat saaneet TM Forumin myöntämän Platinum Badge -tunnustuksen avoimille API-standardeille. Sen ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisu sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelujen tarjoajille, mikä luo muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös Fintech-ratkaisun ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä
Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V. Tutustu lisää www.tecnotree.com