Tecnotree käynnistää maailmanlaajuisen kustannustehokkuusohjelman toiminnan tehostamiseksi

Tecnotree Oyj pörssitiedote 28.3.2024 klo 11:00

Tecnotree (TEM1V.HE), globaali digitaalinen alusta- ja palvelujohtaja tekoäly-, 5G- ja pilvipohjaisten teknologioiden alalla, ilmoittaa käynnistävänsä kustannustehokkuusohjelman, jonka tavoitteena on parantaa toiminnan tehokkuutta ja maksimoida osakkeenomistaja-arvoa ja ylläpitää investointeja.

Kuten vuoden 2023 taloudellisessa raportissa aiemmin ilmoitettiin, yhtiö käynnistää hankkeen, joka tähtää merkittävään toimintakustannusten optimointiin. Tämä ohjelma kattaa toimipaikat Yhdysvalloissa, Intiassa ja Suomessa, optimoimalla tuotantoprosesseja ja virtaviivaistamalla toimintaa tehokkuuden ja kilpailukyvyn lisäämiseksi. Tavoitteena olevien tehokkuusparannusten odotetaan tuottavan 5–7 prosentin vuotuiset säästöt jotka toteutuvat täysimääräisenä vuoteen 2025 mennessä. Nämä säästöt saavutetaan tehostettujen toimintojen, parantuneen tuottavuuden ja optimoidun resurssien käytön yhdistelmällä.

Haluamme selventää, että tämä tiedote ei muuta aiemmin julkistettua kannattavuusennustetta. Kustannustehokkuusohjelma on osa jatkuvaa toimintaamme toiminnan tehostamiseksi ja se on pitkän aikavälin taloudellisten tavoitteidemme mukainen.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Tecnotree on 5G-valmis digitaalinen Business Support System (BSS) -toimija, jolla on tekoäly- ja koneoppimisosaamista sekä laajennettava monipilvipalvelu. Tecnotreellä on eniten TM Forumin Open API Conformance -sertifikaatteja 59 avoimella API-toteutuksellaan. Tämä on seurausta pyrkimyksestämme tuottaa huippuosaamista ja tarjota johdonmukaisesti eriytettyjä kokemuksia ja palveluja viestintä- ja digipalveluntarjoajille. Ketterä ja avoimen lähdekoodin Digital BSS -ratkaisumme sisältää kaikki liiketoimintaprosessit ja tilausten hallinnan televiestintäoperaattoreille ja muille digipalvelutoimialoille, mikä luo myös muita mahdollisuuksia yhteydenpidon lisäksi. Tecnotree tarjoaa myös fintech-ratkaisuja ja monielämyksellisen digitaalisen B2B2X-markkinapaikan tilaajakannalleen Tecnotree Moments -alustan kautta. Alustalla voidaan tukea digitaalisesti verkottuneita yhteisöjä peli-, terveys-, koulutus-, OTT- ja muissa vertikaalisissa ekosysteemeissä. Tecnotree on listattu NASDAQ Helsingin päälistalle kauppakoodilla TEM1V.

Lisätietoja saat verkkosivuiltamme www.tecnotree.com tai sosiaalisen median kanaviltamme – LinkedIn I Facebook I Twitter