Tecnotree-konsernin emoyhtiön oma pääoma negatiiviseksi

5.8.2015 klo 15.00

Tecnotree-konsernin vuoden 2015 ensimmäisen vuosipuoliskon alustavan välitilinpäätöksen valmistuttua on todettu, että konsernin emoyhtiön Tecnotree Oyj:n oma pääoma on negatiivinen. Yhtiön hallitus on todennut oman pääoman menettämisen ja jättää asiaa koskevan ilmoituksen kaupparekisteriin. Konsernin oma pääoma on kuitenkin selvästi positiivinen. Yhtiö julkistaa vuoden 2015 ensimmäistä puolta vuotta koskevan osavuosikatsauksensa 13.8.2015.

Espoon käräjäoikeus määräsi aloitettavaksi 9.3.2015 annetulla päätöksellään Tecnotree Oyj:tä koskevan yrityksen saneerauksesta annetun lain mukaisen menettelyn. Saneerausohjelmaehdotus tulee jättää 30.9.2015 mennessä. Mikäli oikeus hyväksyy yhtiölle saneerausohjelman ja velkojen leikkaamisen, Tecnotree Oyj:n oma pääoma paranee.

Ilkka Raiskinen, toimitusjohtaja, puhelin 045 311 3113
Ilkka.raiskinen@tecnotree.com

Tuomas Wegelius, talousjohtaja, puhelin 0400 433 228
tuomas.wegelius@tecnotree.com