Tecnotree on saanut lisäjako-osuuden laskentaan liittyvän haastehakemuksen

19.9.2018 klo 15:50

Tecnotree on saanut lisäjako-osuuden laskentaan liittyvän haastehakemuksen

Tecnotree on vastaanottanut Viking Acquisitions Corp:lta haastehakemuksen 1,95 miljoonan euron vaatimuksesta, joka koskee yhtiön saneerausohjelmaan liittyvää kassavirran lisäjako-osuuden maksamista. Saneerausohjelman ehtojen mukaan yhtiön tavalliset saneerausvelkojat ovat oikeutettuja lisäjako-osuuteen, mikäli yhtiön operatiivinen kassavirta kehittyy ennakoitua paremmin. Viking Acquisitions Corp.:n vaateen mukaan Tecnotreen operatiivista kassavirtaa tulisi oikaista tiettyjen aiemmin kirjattujen pantattujen saatavien mukaisesti.

Tecnotree on omissa selvityksissään ja laskelmissaan yhteistyössä eri asiantuntijoiden kanssa tullut siihen johtopäätökseen, että yhtiön operatiivisen kassavirran laskenta on tehty oikein eikä oikeuta lisäosuuksien jakamiseen, ja Tecnotree pitää tästä syystä haastehakemusta perusteettomana. Tecnotree on toimittanut kirjallisen vastauksen Viking Acquisitions Corp.:ilta saamaansa alkuperäiseen vaatimukseen ja ilmoittanut siinä oman kantansa asiassa.

Lisätietoja:
Padma Ravichander, toimitusjohtaja, +97 156 414 1420
Kirsti Parvi, talousjohtaja, +358 50 517 4569

Tecnotree

Tecnotree on kansainvälinen operaattoreiden it-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa tuotteita, palveluita ja ratkaisuja veloitukseen, laskutukseen, asiakaspalveluun ja asiakkuuden hallintaan sekä viestintäpalveluihin ja sisältöliiketoimintaan. Yhtiön tuoteportfolio kattaa teleoperaattoreiden liiketoimintatukijärjestelmien lähes koko kentän (order-to-cash). Siihen kuuluvat yhtenäiset ratkaisut kiinteän verkon, mobiilipalveluiden ja laajakaistan tarpeisiin sekä ennakkomaksu- että kuukausilaskuasiakkaiden liittymien, palveluiden ja rahavirtojen hallinnointiin.

Tecnotreen osake on kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä (TEM1V). Lisätietoja: www.tecnotree.com.

Tecnotree on kansainvälinen IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan teleoperaattoreille ja muille toimijoille. Tecnotree auttaa asiakkaitaan kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkaa. Yhdessä asiakkaidensa kanssa Tecnotreen tavoitteena on auttaa kuluttajia hallitsemaan digitaalista elämäänsä paremmin. Tecnotreen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com.