Tecnotree Oyj:lle pyyntö ylimääräisen yhtiökokouksen järjestämisestä

Tecnotree Oyj Pörssitiedote 2.5.2023 klo 14.45

Tecnotreen Oyj hallitus on 29.4.2023 vastaanottanut ryhmältä osakkeenomistajia vaatimuksen ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumisesta. Vaatimuksen esittäneet osakkeenomistajat ovat:

• Joensuun Kauppa ja Kone Oy
  • K22 Finance Oy
  • Kakkonen-Yhtiöt Oy
  • Kyösti Kakkonen
  • Pielisen Kiinteistö Oy
  • Tomi Hyttinen
  • Taloustieto Incrementum Oy
  • Jorma Nieminen
  • Osuusasunnot Oy
  • Kari Kakkonen

Osakkeenomistajien vaatimus on seuraava:

” Vaatimuksen esittäjät, joilla on vaatimuksen tekohetkellä yhteensä yli kymmenesosa yhtiön kaikista osakkeista (Liite 1) vaativat OYL 5 luvun 4 §:n mukaisesti, että Tecnotree Oyj:n (”Tecnotree” tai ”Yhtiö”) hallitus kutsuu viipymättä koolle Tecnotreen ylimääräisen yhtiökokouksen seuraavien asioiden käsittelemiseksi:

(1) Yhtiön 18.4.2023 julkistaman pakollisesti vaihdettavien debentuurilainojen liikkeeseenlaskusta, mahdollisen liikkeeseenlaskun määrästä ja muista ehdoista päättäminen; ja

(2) Yhtiön hallitukselle yhtiökokouksen päätöksellä 15.5.2019 annettujen enintään 100 000 000 osakkeen osakeantivaltuutuksen ja enintään 900 000 000 osakkeen tai osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien osakeanti- ja antovaltuuksien peruuttaminen.

Ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumista vaatineiden osakkeenomistajien päätösehdotukset yhtiökokoukselle on yksilöity Liitteessä 2.”

Vaatimus julkaistaan kokonaisuudessaan, lukuun ottamatta Liitettä 1, joka sisältää yksilöidyt tiedot vaatimusta esittäneiden osakkeenomistajien osakeomistuksista.

Vaatimuksen esittäneet osakkeenomistajat omistivat noin 10,4 % yhtiön osakkeista ja äänistä vaatimuksen tekohetkellä.

Tecnotree Oyj:n hallitus käsittelee vastaanotetun pyynnön osakeyhtiölain edellyttämällä tavalla. Kokouskutsu on julkisessa osakeyhtiössä toimitettava kuukauden kuluessa vaatimuksen saapumisesta.

Indiresh Vivekananda, talousjohtaja, puh. +971 56 410 8357

Liite Vaatimuksen liite 2: Vaatimuksen esittäjien ehdotukset yhtiökokoukselle

Vaatimuksen esittäjien ehdotukset yhtiökokoukselle:

1 Osakkeenomistajien ehdotus koskien vaihdettavia debentuurilainoja

Osakkeenomistajat, joilla on yli kymmenesosa yhtiön kaikista osakkeista, ehdottavat yhtiökokoukselle, että Yhtiön 18.4.2023 julkistaman pakollisesti vaihdettavien debentuurilainojen (”Velkakirja”) liikkeeseenlaskun ehtoja muutetaan osakkeenomistajien yhdenvertaisuusperiaatetta noudattaen siten, että kaikki yhtiön osakkeenomistajat voivat merkitä osakkeita nykyisen omistuksensa suhteessa seuraavasti:

1) Velkakirjojen nimellisarvo lasketaan 100 euroon;

2) Velkakirjojen vähimmäismerkintä lasketaan 100 euroon;

3) Velkakirjojen liikkeeseenlasku rajataan 30 miljoonaan euroon;

4) Velkakirjojen vaihtohinta on aina oltava vähintään 0,72 euroa ja Warranttien perusteella

merkittävien osakkeiden merkintähinta 0,90 euroa; ja

5) Velkakirjoille maksetaan 3 % vuosikorkoa.

2 Osakkeenomistajien ehdotus vuoden 2019 osakeantivaltuutuksien ja osakkeisiin oikeuttavien instrumenttien antovaltuuden peruuttamisesta

Osakkeenomistajat, joilla on yli kymmenesosa yhtiön kaikista osakkeista ehdottavat yhtiökokoukselle, että Yhtiön hallitukselle yhtiökokouksen päätöksellä 15.5.2019 annettujen enintään 100 000 000 osakkeen osakeantivaltuutus ja enintään 900 000 000 osakkeen tai osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien osakeanti- ja antovaltuukset peruutetaan.